Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Donderdag bij de garage geweest. Ik heb al een langlopend probleem met mijn auto (nou ja zolang als ik hem al heb) waarbij hij eigenlijk niet (goed) loopt op benzine. Eigenlijk geen problemen met het rijden op gas (behalve dan dat hij niet rijdt als hij met CO aan de APK norm voldoet). Maar het is wel lastig omdat hij start op benzine.
Nu waren de techneuten aan het kijken of de computer in een soort van test programma gezet kon worden. Ik geloof dat het pinnetje dan in gaatje 2 moet (op contact) en dan 3 keer 1,5 seconde de knop achter elkaar indrukken. Dit werkte niet zoals zij dat hadden gehoopt/verwacht. Is er meer documentatie te vinden over de mogelijkheden van de computer en wat de resultaten zouden moeten zijn?
Marc
PS: Ik heb de LH2.4
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Moet in de vraagbaak staan denk ik. Maar die heb ik niet voor jou model. Misschien iemand anders??
PS: mooie km stand daarzo! Hou vol! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Voorlopig wordt er weer een jaartje bij opgezet allen niet meer met kilometers in hetzelfde tempo als voorheen. De 1 miljoen verwacht ik niet mee te maken maar bij de garage waar ik de APK had gedaan waren ze zeker onder de indruk en het blok heeft geen overdruk en maar een heel klein beetje onderdruk.
Ik kwam inderdaad heel toevallig een vraagbaak tegen maar die liep tot '91 en de 240 is van 1991 dus.....
Heb zelf het amerikaanse Haynes boek (zat gratis bij) en het Bently boek. Ik kan me niet herrineren in een van beide hierover iets gelezen te hebben.
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Was Owen niet altijd de knippercode expert?! Waar zit je Owenmans?!
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Hij is sowieso niet veel te vinden hier helaas...kweetnie wat hij allemaal doet tegenwoordig. Maar hopelijk komt ie snel en weet hij het...of iemand anders..!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
In de laatste Volvologisch stond een stukje over dit diagnose kastje, er staat echter allen maar in hoe je de opgeslagen storingen kunt uitlezen en het stuk rept niet over een teststand. Als je hier meer over wilt weten kun je proberen te bellen met de technische commissie. (als die niet door technische problemen uit de lucht zijn 8) )
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Heb vanavond ook maar even de storingscode uitgelezen. Geeft op stekkerstand 2 de code 1-2-1.
Volgens het boekje is het iets met de luchtmassameter.
Na het wissen , contact uit en de motor even aan, komt de code niet terug. Nu 1-1-1. Zelfs als ik de stekker van de luchtmassameter loshaal blijft het 1-1-1.
Gaat de computer, zoals hierboven staat, in een of andere stand zodat de storingscode ahw overruled wordt??
De vraag is dus: is er nu een storing?
Groet,
Abel
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Mijn ervaring met de reset van de computer is dat de storing na verloop van tijd wel terug komt. Het lijkt alsof de computer oostindisch doof is.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Wellicht gebruikt de regelmodule de (on)juiste waarde veroorzaakt door de storing, als uitgangspunt voor het motormanagement???
Ik weet het anders ook niet
Groet,
Abel
De storingscode 1-2-1 welke ik woensdag 10/5 heb uitgelezen (en weer gewist) komt tot op heden niet meer voor.
Betekent dat de storing er niet meer is of past de computer zich aan op een of andere manier?
Abel