28 January 2012, 21:20
Als ik het goed heb heeft mijn 740 de EZK ontsteking en een pierburg carb. met van die vaccuum slangetjes.
Met deze auto heb ik een vreemd soort terugkerend probleem.
Enkele maanden terug 's middags opeens ontzettend 's slecht starten, totaal geen kracht en stotteren en stoten.
Ik heb toen de rotor en verdelerkap opgeknapt en hij liep weer ok.
Na een tijd goed gereden te hebben, stond ik vorige week opeens, tijdens een regenbui, stil. Even hakkelen flop, pof, uit. Niet meer aan te krijgen en naar huis gesleept met de 245.
Ik heb toen de verdelerkap + rotor weer bekeken en wat vocht uit het contact van de bobinekabel gepoetst. Vervolgens liep ie weer.
Omdat ik toch de indruk had dat hij af en toe weer een hikje had, heb ik ondertussen de bobinekabel, rotor en verdelerkap vernieuwd.
En dat heeft niet geholpen. Af en toe heeft ie geen kracht en schokt ie met optrekken.
Ik heb zelf het idee dat er in het ontstekingsdeel iets slecht contact maakt, maar misschien kan er in de carb ook iets zitten wat zowel op LPG als op benz. problemen oplevert?
Met deze auto heb ik een vreemd soort terugkerend probleem.
Enkele maanden terug 's middags opeens ontzettend 's slecht starten, totaal geen kracht en stotteren en stoten.
Ik heb toen de rotor en verdelerkap opgeknapt en hij liep weer ok.
Na een tijd goed gereden te hebben, stond ik vorige week opeens, tijdens een regenbui, stil. Even hakkelen flop, pof, uit. Niet meer aan te krijgen en naar huis gesleept met de 245.
Ik heb toen de verdelerkap + rotor weer bekeken en wat vocht uit het contact van de bobinekabel gepoetst. Vervolgens liep ie weer.
Omdat ik toch de indruk had dat hij af en toe weer een hikje had, heb ik ondertussen de bobinekabel, rotor en verdelerkap vernieuwd.
En dat heeft niet geholpen. Af en toe heeft ie geen kracht en schokt ie met optrekken.
Ik heb zelf het idee dat er in het ontstekingsdeel iets slecht contact maakt, maar misschien kan er in de carb ook iets zitten wat zowel op LPG als op benz. problemen oplevert?