Wottel schreef:ja het is oefenen =) heb er gisteren mee gereden en denk ik iets te vlug ingeduwd.
Begon hij beetje te stotteren bij vol gaas.
Het is nog steeds heel onwennig rijden met die 4 vitesse en geen servo stuur.
Vind moeilijk om te bepalen hoe hard ik mag rijden in welke vitesse.
1ste gewoon om te vertrekken.
van wanneer welke snelheid gebruiken jullie 3de en 4de ?
en wat met die toeren ? laag blijven ?
Maar Wottel, t'is gewoon een oto hoor..

ze moeten alleen een beetje wakker worden, vroeger had je niet anders.. je trekt die stengel een meter uit het dashboard, starten, meteen terugduwen tot ie lekker loopt, geef um een minuut om de olie rond te gooien, ff luisteren als ie zakt centimetertje erbij, gewoon mee spelen, wordt vanzelf automatisme alleen niet vergeten als je het "dorp bent uitgereden" hem helemaal terug te duwen om te voorkomen dat ie ff wat duurder loopt..
toeren, gewoon op tijd schakelen, je kunt ze op temperatuur behoorlijk schakellui rijden zelfs, altijd beter voor de tank inhoud. De 1e versnelling, daarover roept iedereen dat ie er bijna voor spek en bonen in zit, soort "sleep je schuur tegen een helling op" atribuut..
Als je bij wijze van spreken tussen 1500 en 3000 werkt en een beetje snel schakelt / anticipeert op war er voor je gebeurd kun je prima meekomen en relaxed rijden. En een keertje wakker schudden en doortrekken in bv 3 ook goed. Is maar net waar je je het prettigst bij voelt, jouw stijl is etc.
Zolang je alles eerts maar de tijd geeft om warm te worden..!