2 May 2010, 18:02
Forumgenoten,
Het is ondertussen al weer bijna 30.000km geleden, en daarmee 2 jaar, dat ik een bericht plaatste over mijn versnellingsbak die slecht werd. Hij rijdt nog steeds! Uiteraard is het gekraak, rammel en weigeren allemaal erger geworden maar ik kom nog steeds waar ik zijn moet.
Ondertussen vind ik het toch wel tijd worden wat aan dit probleem te doen omdat er zich andere beginnen voor te doen.. Ik heb een 2e M47 bak geregeld die er onder gaat, maar wat mij nog ontbreekt is een overzicht van wat ik verder nodig heb aan onderdelen. Globaal zie ik het wel voor me, maar het gaat om de details (lagers, vet, ringetjes, busjes, etc.)
Omdat de koppelingsset ook slecht wordt (af en toe piepen 's ochtends) vervang ik deze ook meteen. Van de M47 heb ik geen idee in wat voor staat die is en wat de historie is, maar aangezien er een overvloed aan dit type bak is maak ik daar niet zo'n probleem van.
Een drup doorzichtige olie onder het koppelingshuis verraad dat de keerring ook zijn beste tijd gehad heeft, dit is uiteraard ook het moment om deze te vervangen.
Om het vervangen een beetje snel en soepel uit te voeren zou ik dus graag een lijstje willen met wat ik verder nodig heb, waar ik dit het beste kan kopen, en eventueel iets van onderdeel-nummers (vadis, iemand?) wie kan mij helpen hier bij?
Ik trap vast af:
Het is ondertussen al weer bijna 30.000km geleden, en daarmee 2 jaar, dat ik een bericht plaatste over mijn versnellingsbak die slecht werd. Hij rijdt nog steeds! Uiteraard is het gekraak, rammel en weigeren allemaal erger geworden maar ik kom nog steeds waar ik zijn moet.
Ondertussen vind ik het toch wel tijd worden wat aan dit probleem te doen omdat er zich andere beginnen voor te doen.. Ik heb een 2e M47 bak geregeld die er onder gaat, maar wat mij nog ontbreekt is een overzicht van wat ik verder nodig heb aan onderdelen. Globaal zie ik het wel voor me, maar het gaat om de details (lagers, vet, ringetjes, busjes, etc.)
Omdat de koppelingsset ook slecht wordt (af en toe piepen 's ochtends) vervang ik deze ook meteen. Van de M47 heb ik geen idee in wat voor staat die is en wat de historie is, maar aangezien er een overvloed aan dit type bak is maak ik daar niet zo'n probleem van.
Een drup doorzichtige olie onder het koppelingshuis verraad dat de keerring ook zijn beste tijd gehad heeft, dit is uiteraard ook het moment om deze te vervangen.
Om het vervangen een beetje snel en soepel uit te voeren zou ik dus graag een lijstje willen met wat ik verder nodig heb, waar ik dit het beste kan kopen, en eventueel iets van onderdeel-nummers (vadis, iemand?) wie kan mij helpen hier bij?
Ik trap vast af:
- Koppelingsset
- Druklager
- Keerring motor (krukaszijde)
- Versnellingsbak steun
- Toplager