12 September 2008, 20:30
Hallo,
Mijn B21e Dieseld / pingeld tijdens en vlak na het starten.
als ik m vlak na het starten boven de 2000 rpm houd is het over.
Als ik m op een constand toerental houd is het er niet. maar bij iets gas geven rateld ie.
Dezelfde ratel als je met slecht benzine in een te hoge versnelling de berg op rijd en te veel gas geeft.
Het is geen fijn geluid en volgens mij vind het blok het ook niet fijn!!!
Mijn K-jet is een tijdje defect geweest en toen heb ik een tijdje op gas gestart. Toen is het begonnen.
Ik dacht ach dat komt door het starten op gas.
Maar na de reparatie van de k-jet doet ie het nog steeds.
wat heb ik gedaan:
- nieuwe bougies
- ontsteking vroeger & later
- ontstekings vervroeger slang los
- benzine rijker & armer
- de duurste bezine tanken van bv shell
niks maakt ook maar enig verschil
Hebben meer mensen hier last van ? (gehad)
De rest is in prima conditie: elke 15000 grote beurt, pas nieuw bougie kabels, verdeler, roter, enz
Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik nog een reserve boubine heb liggen, ga die eens proberen.
Het probleem is er ook maar relatief kort en dus ook moeilijk zoeken. alles wat ik verander weet ik pas de volgende ochtend of het wat uit maakt.
bedankt voor de reacties
Mijn B21e Dieseld / pingeld tijdens en vlak na het starten.
als ik m vlak na het starten boven de 2000 rpm houd is het over.
Als ik m op een constand toerental houd is het er niet. maar bij iets gas geven rateld ie.
Dezelfde ratel als je met slecht benzine in een te hoge versnelling de berg op rijd en te veel gas geeft.
Het is geen fijn geluid en volgens mij vind het blok het ook niet fijn!!!
Mijn K-jet is een tijdje defect geweest en toen heb ik een tijdje op gas gestart. Toen is het begonnen.
Ik dacht ach dat komt door het starten op gas.
Maar na de reparatie van de k-jet doet ie het nog steeds.
wat heb ik gedaan:
- nieuwe bougies
- ontsteking vroeger & later
- ontstekings vervroeger slang los
- benzine rijker & armer
- de duurste bezine tanken van bv shell
niks maakt ook maar enig verschil

Hebben meer mensen hier last van ? (gehad)
De rest is in prima conditie: elke 15000 grote beurt, pas nieuw bougie kabels, verdeler, roter, enz
Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik nog een reserve boubine heb liggen, ga die eens proberen.
Het probleem is er ook maar relatief kort en dus ook moeilijk zoeken. alles wat ik verander weet ik pas de volgende ochtend of het wat uit maakt.
bedankt voor de reacties
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!