Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2005
Ik heb een 240 station uit 1986 met een B 200 K motor, een Solex CiSAC benzine carburateur en een LPG systeem. De auto rijdt uitstekend op gas maar is op een gegeven moment steeds slechter gaan rijden op benzine. Het bekende probleem bij het rijden op gas.. Maar wat is hier nu concreet aan te doen? Dit type carburateur is zo goed als nergens meer te krijgen dus de enige oplossing is vermoedelijk opknappen of reviseren. Ik heb zelf geen ervaring met het opknappen van een carburateur. Heeft iemand wat tips voor mij of met hetzelfde probleem te maken gehad? Wie heeft een werkplaatsboekschema ter beschikking van dit type carburateur?
groetjes,
Bert Scheeren
Wageningen
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
ATF niveau gekeken in je carb?
kan zijn dat je membraam gescheurd is, naald en plunjer vernieuwen doet ook wonderen en anders een benzinefilters vervangen, rijd je wel vaak op benzine? als deze lang in je tank zit kan die namelijk "vergummi-en"en raakt je leiding en fliters verstopt, met als gevolg slecht/niet lopen op benzine.
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2005
PP schreef:ATF niveau gekeken in je carb?
kan zijn dat je membraam gescheurd is, naald en plunjer vernieuwen doet ook wonderen en anders een benzinefilters vervangen, rijd je wel vaak op benzine? als deze lang in je tank zit kan die namelijk "vergummi-en"en raakt je leiding en fliters verstopt, met als gevolg slecht/niet lopen op benzine.
bedankt voor de tips, maar bedoel je met ATF niveau?
Groet,
Bert
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
in je carburateur zit rode ATF olie, die zorgt ervoor dat de naald soepel beweegt, als er te weinig of geen ATF inzit blijft ie op z'n laatste punt staan en krijg je teveel/te weing brandstof, het rubber membraam in je carb zorgt voor vacuum/zuiging en kan gescheurd zijn, kosten zijn nihil voor membraam/plunjer en naald, geloof 28 euro oid, en maakt een wereld van verschil
btw ik heb het over een Pierburg in mijn oude 1986 245 B230K
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Jouw B200K heeft dus die grote ronde carbu? of is het het kleinere model?
Met ATF wil onze collega zeggen dat er in de oudere 1-traps carbus een naald zit. Die wordt gesmeerd door ATF.
Jij hebt die niet en dus ook geen ATF.
Welke carbu heb je? Fe grote met de grote ronde afdekplaat of een kein model?
Waar zit je gasmengstuk?
Greets Lex
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2005
teigetje240 schreef:Jouw B200K heeft dus die grote ronde carbu? of is het het kleinere model?
Met ATF wil onze collega zeggen dat er in de oudere 1-traps carbus een naald zit. Die wordt gesmeerd door ATF.
Jij hebt die niet en dus ook geen ATF.
Welke carbu heb je? Fe grote met de grote ronde afdekplaat of een kein model?
Waar zit je gasmengstuk?
Greets Lex
Hallo Lex,
Mijn Solex carbu heeft een ovale luchtinlaat met een diameter van circa 10 cm. De gasinlaat is in de luchtslang gemonteerd net boven de carbu. Ik kan evt een paar foto's sturen?
groet, Bert
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
hello bert
Dan heb jij de standaard carbu.
Een kennis van me had/heeft hetzelfde probleem.
Er werd vasls lucht aangezogen waar dat mengstuk op de carbu zit.
Probeer eens het mengstuk weg te laten en dan alles te monteren alsof er nooit lpg heeft opgezeten.
Het zou je co regeling kunnen zijn die niet 100% io is. Lijk tevens ook eens na of je benzine pomp noch werkt. En of de de retourleiding in orde is.
En last but not least: er zit een klein doosje bij je lpg installatie die de benzine toevoer afsluit of de benzine doorlaat. Soms wordt dit doosje van een te kleine opening voorzien. Met name onderschatte de lpginstalateurs de B200 wel eens.
Het kan zijn als je dit doosje vervangt, dat je prob opgelost kan zijn.
Fotos mag je altijd sturen.
greets lex
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2005
Alvast bedankt voor de tips Lex! Hoe kan ik je een paar fotos sturen?
cheers, Bert