Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?)
#1
sinds een dag of twee wil Doris (Volvo 242 DL met B200(F) op LPG) niet meer dan ~2500rpm maken.
alles functioneert, motor loopt mooi regelmatig, maar lijkt niet voldoende lucht te krijgen. benzine of LPG maakt geen verschil, met of zonder luchtfilter ook niet - alsof de gasklep niet verder open wil.

hoe kan dit euvel zich zo plotseling manifesteren? en, veel belangrijker: hoe los ik 't op?

Verstuurd vanaf mijn XQ-AT51 met Tapatalk
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel; for sale: 
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Dorus' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG.
Antwoord
#2
F met de hele sensor pompen handel etc? De luchtmassameter of signaal daar van, stekker loshalen, opnieuw starten en kijken of t beter werkt. Katalysator intern los gebroken, dempermateriaal losgekomen uit demper (dikke klont glaswol), zoiets. Check de gasklep voor de zekerheid en alles wat daarvoor en achter zit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
weinig (tot geen) elektronica op m'n Doris geen lambda-sonde, noch katalysator, alles conventioneel
ik ga binnenkort m'n uitlaat vervangen (want schotje los in eerste demper - en inmiddels verstopt geraakt?) en hoop op beterschap.
daarna maar 's binnenin de gasfabriek kijken (naar de gasklep)
erg bedankt voor 't meedenken

Verstuurd vanaf mijn XQ-AT51 met Tapatalk
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel; for sale: 
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Dorus' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG.
Antwoord
#4
Is het.... een B200 met spruitstuk en carburateur uit 1975? Dan zou je het een B200A kunnen noemen en uit historisch oogpunt gewoon een B19A.

De carburateur is.... een ZS 175CD? Dan zou je ook s naar het membraan van de luchtschuif kunnen kijken, als het lek is gaat de luchtschuif minder omhoog (of helemaal niet) en dan krijgt de motor te weinig lucht.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Bij onze 265 hetzelfde gehad, daar zat de einddemper dicht met het dempingsmateriaal, maar het kan natuurlijk ook de middendemper zijn, voel even met je hand of er een fatsoenlijke stroom uitlaatgas uitkomt, als dat niet zo is, dan is dat je probleem
Antwoord
#6
excuses voor de late update

't bleek uiteindelijk zo simpel als een scheutje olie (ATF) in de carburateur (onder 't gele dopje)

Verstuurd vanaf mijn XQ-AT51 met Tapatalk
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel; for sale: 
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Dorus' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21E wil niet meer starten Hannes 10 363 17 March 2023, 16:07
Laatste bericht: Hannes
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 535 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 1.235 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk? TenBrick 24 8.208 10 May 2021, 15:05
Laatste bericht: TenBrick
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 5.170 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  Volvo 240 GLE 1993 start niet Lucca076 5 1.553 17 February 2021, 23:02
Laatste bericht: Marc1970
  schuddende motor (B200) heideltje 27 13.011 17 February 2021, 18:35
Laatste bericht: BartJu
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 1.881 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  motorproblemen B200 (alles conventioneel) aka Doris is verkouden Dinges 9 3.209 18 August 2020, 16:01
Laatste bericht: Dinges
  Verschil geluid B200/B230 Grey240Polar 2 2.109 16 April 2020, 22:11
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)