Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Als ik het me goed herinner speelt het issue met de spanningsregelaar alleen/vooral bij het oude type dashboard (tot 1981).
Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Als je de tankmeter wil kunnen calibreren zou je de Spiyda gaugewizard kunnen proberen.
Ik gerbuik deze om ook de
LPG op de meter te kunnen aflezen, de LPG sensor eeft een geheel afwijkend bereik waar de meter niets mee kan.
Kun je aardig mee bijsturen, al ben je wel afhankelijk van de bereik qua weerstanden die de sensor/signaalgever kan of wil geven. Dus als dat de oorzaak is los je er niet mee op.
Site van
www.spiyda.com is momenteel in onderhoud, dus nu geen extra info.
Wel ook hier te vinden:
https://www.ebay.nl/itm/Gauge-Matcher-Ma...1240184459
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 684
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
3 January 2021, 11:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2021, 11:53 door Grey240Polar.)
Ik zit bij de deze symptomen een beetje te denken aan een vlotterbal waar wat benzine in is gekomen.
Mijn ervaring met twee 1992ers is dat de benzinemeter juist best wel accuraat is. D.w.z. als je de tankhals tot bovenaan vult heb je toch zeker meer dan 50 km nodig voordat de meter vanaf zijn "vol" positie naar beneden begint te gaan. En dan als je tot net onder het oranje vakje bent durven gaan past er zo'n 55 l bij.
Wel vind ik dat de eerste "helft" langzamer gaat dan de tweede.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47