Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BW55 vraagjes
#1
Iemand die een doorsnee tekening heeft  waarop de volgorde   van  koppelomvormer, vliegwiel  en eventuele tussenplaatjes  te zien is? 
Ik kan op het net niets vinden. Misschien dat in een onderdelennummers catalogus zoiets staat?

Het vliegwiel blijft  los zitten  als de bouten zijn aangedraaid. Ofwel de bouten van een automaatvliegwiel zijn korter dan van een handbak  of  ik mis een tussenplaatje of iets dergelijks.

Nog een vraagje:  klopt het dat het vliegwiel net buiten de bak steekt  als het tegen de koppelomvormer zit?  Of moet dit gelijk zitten met de rand van de bak?  (zie foto)


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord
#2
De flexplaat (vliegwiel) moet gelijk zitten met de rand van het koppelingshuis.
De koppelomvormer zit dus niet ver genoeg in het pomphuis.
Antwoord
#3
(28 August 2020, 10:02)polestar-volvo schreef: De flexplaat (vliegwiel) moet gelijk zitten met de rand van het koppelingshuis.
De koppelomvormer zit dus niet ver genoeg in het pomphuis.


Vreemd.   Ik krijg  de koppelomvormer niet verder erop.    Ik ga nog eens opnieuw proberen
Antwoord
#4
Hier de BW55, maar zonder flexplate: https://www.volvopartswebstore.com/showa...y_make=865

En een nuttig plaatje vd flexplaat (met dezelfde bouten als het vliegwiel btw): https://www.volvopartswebstore.com/image...289_38.png

Krukas geheel van B230F: https://www.volvopartswebstore.com/showA...ct=1182288

En nog eentje van hetzelfde maar dan voor de B21: https://www.volvopartswebstore.com/showA...odelYear=0
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Ik heb nu de koppelomvormer wat verder erin kunnen krijgen maar weet  niet of het voldoende is.

Het ziet ernaar uit dat ik nummer  41  en 42 op de foto  mis.  
Nummer 40 (support plate) heb ik wel als dat tenminste een dun plaatje is, want op de tekening lijkt het een dikke schijf

De flexplaat moet met de verdiepte zijde naar het blok wijzen, klopt dat? Aan die zijde zitten ook twee pennetjes op de flexplaat

Als ik de flexplaat met de verdiepte zijde  tegen het blok houdt dat sluit hij niet aan. Maar dat zal dus waarschijnlijk opgelost worden met nummer 41  (flange  463088)  
Zou ik  de guidebushing 1336914  ook perse nodig hebben?

   
Antwoord
#6
Paar rondjes draaien jos en beetje wiebelen en voelen hij moet er zeker 1,5 cm verder in vallen nog.
Antwoord
#7
Nr. 42 (guidebushing) heb je zeker nodig.
Dit is voor de ondersteuning van de koppelomvormer.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Staartstuk BW55 swap naar AW71 gerbenvdlindeu 9 1.587 29 March 2019, 09:48
Laatste bericht: polestar-volvo
  AW70 i.p.v. BW55. Past dat op een 6cil? petervanriemsdijk 11 5.220 2 October 2017, 10:45
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Problemen met opschakelen naar de 3 (BW55) ZOAB 2 1.835 27 September 2015, 17:56
Laatste bericht: ZOAB
  betrouwbaarheid bw55 hugo23 10 4.674 2 February 2015, 18:04
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Vervangen bw55 voor ? kleintje 8 3.711 8 April 2014, 00:21
Laatste bericht: A_A
  BW55 monteren op B230fd omgebouwd naar carburatie dukeGLT 12 3.863 6 December 2013, 17:16
Laatste bericht: skidje
  BW55: welke artikelnrs obv serienummer? ZOAB 40 15.140 30 November 2013, 14:06
Laatste bericht: ZOAB
  achteras vraagjes jos245 6 2.622 23 April 2013, 14:19
Laatste bericht: Marc1970
  Bw55 Hesel 6 2.241 11 September 2012, 20:29
Laatste bericht: Marc1970
  BW55 naar AW71 -> km tellerwieltje Camiel 2 1.186 29 February 2012, 16:34
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)