Topics: 61
Goede middag.
Ik heb sinds vandaag een rare doffe luide tik als ik over een hobbelweg rijd of volt over een drempel ga. Met wat gewicht achter in is het erger en de tik komt echt naar voren in vergelijking met het overige geluid in en rond om de auto tijdens het rijden.
Op de snelweg heb ik er geen last van. Het lijkt echt bij de rechter achter wiel ophanging vandaan te komen. Wat zou het kunnen zijn?
Topics: 39
Heb er aan getrokken en gedaan maar die komt nergens tegen aan. Het is vooral als de wielen (ophanging) snel op en neer gaat. Dus als je over een korte hobbel of een diepe put rijd. Als het een flauwe drempel is dan hoor je het niet.
Topics: 82
Behalve de uitlaat heb je nog de bovenste reactiestangen, waarvan het voorste draaipunt tegen de bodem bonkt als de rubber ophangbus kapot is, en het bovenste schokbreker oog, zelfde verhaal.
Deze stang:
http://www.estateservices.nl/ophanging/a...chter.html
Meeste kans op schokbreker trouwens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
Voel eens of er bovenaan de schokdemper(s) speling is. Soms wil er wel eens een bout los gaan zitten.Dan krijg je ook dat tik/rammelgeluid op een hobbelweg.
Bedankt voor de reacties. Ik ga dit deze week allemaal even checken. Echter is de auto donderdag avond op de brug geweest en kon de monteur ook niets vinden.. Ook zat alles nog netjes in de rubbers dus dat is allemaal goed. Ik zal de schokbrekers testen op speling. Als er nog meer opties zijn waar ik op moet letten hoor ik het graag! Bedankt alvast!!
Topics: 82
15 November 2016, 17:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2016, 17:22 door Marc1970.)
In het bovenste schokbrekeroog zit een rubber, daardoor heen een bout, dan een dikke ring en dan de moer, onderin net zoiets. ALs je stilstaat, ziet dat er prachtig uit. Als je rondhobbelt, kan het oog of de schokbreker die ring (of de de chassisbalk), en nog zo wat onderling, raken en dat klinkt behoorlijk luid.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969