6 September 2016, 09:07
ik heb een bak met overdrive van een vroeg type met een bolle deksel
![[Afbeelding: 360.jpg]](https://myalbum.com/photo/rZOlkC54Xb7k/360.jpg)
en het vervelende is dat er ATF uitlekt het komt eruit bij de bovenste keerring
![[Afbeelding: 360.jpg]](https://myalbum.com/photo/vUCi2mCb5GZu/360.jpg)
ik heb al een andere deksel geprobeerd maar die lekt ook, dus dat ligt aan de keerring lijkt het, toch verdroogd?
maar ik vraag me nu af waarom de olie eruit wordt geblazen...
er hoort toch geen druk opgebouwd te worden in de versnellingsbak ?
kan het zijn dat de druk die wordt opgebouwd in de overdrive bij inschakelen 'lekt' naar de bak en zo een overdruk veroorzaakt? en de olie langs de pook eruitduwt?
overigens is het niet overal bekend dat er twee types M46 zijn, geleverd
hier een plaatje van de twee verschillende uitvoeringen.
( ja de ene is geen M46, maar het gaat om de deksel
)
![[Afbeelding: 360.jpg]](https://myalbum.com/photo/rZOlkC54Xb7k/360.jpg)
en het vervelende is dat er ATF uitlekt het komt eruit bij de bovenste keerring
![[Afbeelding: 360.jpg]](https://myalbum.com/photo/vUCi2mCb5GZu/360.jpg)
ik heb al een andere deksel geprobeerd maar die lekt ook, dus dat ligt aan de keerring lijkt het, toch verdroogd?
maar ik vraag me nu af waarom de olie eruit wordt geblazen...
er hoort toch geen druk opgebouwd te worden in de versnellingsbak ?
kan het zijn dat de druk die wordt opgebouwd in de overdrive bij inschakelen 'lekt' naar de bak en zo een overdruk veroorzaakt? en de olie langs de pook eruitduwt?
overigens is het niet overal bekend dat er twee types M46 zijn, geleverd
hier een plaatje van de twee verschillende uitvoeringen.
![[Afbeelding: 360.jpg]](https://myalbum.com/photo/7eaex2ZZvpcp/360.jpg)

Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988