8 July 2014, 20:52
Ik ben in het bezit van een 240 DL bj 1990 met een 2.3 injectie motor type B230F.
Van de een op andere dag is de auto ineens heel slecht gaan lopen.
De motor loopt onregelmatig en stinkt uit de uitlaat. Bij het terug vallen op stationair lijkt het alsof de motor op 3 poten loopt en valt vervolgens uit.
Als de auto rijdt is er geen sprake van vermogensverlies en de auto trekt goed.
Bij het uitlezen zat er 1 foutcode (1-2-1) in, naar voren kwam dat de Luchtmassameter defect zou zijn.
Na deze vervangen te hebben was het probleem nog steeds aanwezig. Vervolgens ook de bezinedrukregelaar uitgewisseld en de ontstekingsmodule vervangen. Helaas houdt het probleem aan. Een tijdje geleden is ook het relais voor de benzinepomp vervangen.
Wat ik tot nu toe dus gecontroleerd heb:
- Luchtmassameter (vervangen)
- Stationair regelklep (vervangen)
- Ontstekingsmodule (vervangen)
- Brandstofpomp relais (vervangen)
- Benzinedrukregelaar (vervangen)
Overig:
- Bobine gecontroleerd
- Bougies gecontroleerd
- Foutcodes gereset (komen niet meer terug)
Mijn idee is dat de auto misschien wel veel te veel benzine ingespoten krijgt. Waardoor de auto een soort van verzuipt bij stationair.
Hoger in toeren loopt het blok egaal gelijkmatig.
Wie herkend het probleem misschien of kan mij helpen naar de speurtocht van deze storing?
Van de een op andere dag is de auto ineens heel slecht gaan lopen.
De motor loopt onregelmatig en stinkt uit de uitlaat. Bij het terug vallen op stationair lijkt het alsof de motor op 3 poten loopt en valt vervolgens uit.
Als de auto rijdt is er geen sprake van vermogensverlies en de auto trekt goed.
Bij het uitlezen zat er 1 foutcode (1-2-1) in, naar voren kwam dat de Luchtmassameter defect zou zijn.
Na deze vervangen te hebben was het probleem nog steeds aanwezig. Vervolgens ook de bezinedrukregelaar uitgewisseld en de ontstekingsmodule vervangen. Helaas houdt het probleem aan. Een tijdje geleden is ook het relais voor de benzinepomp vervangen.
Wat ik tot nu toe dus gecontroleerd heb:
- Luchtmassameter (vervangen)
- Stationair regelklep (vervangen)
- Ontstekingsmodule (vervangen)
- Brandstofpomp relais (vervangen)
- Benzinedrukregelaar (vervangen)
Overig:
- Bobine gecontroleerd
- Bougies gecontroleerd
- Foutcodes gereset (komen niet meer terug)
Mijn idee is dat de auto misschien wel veel te veel benzine ingespoten krijgt. Waardoor de auto een soort van verzuipt bij stationair.
Hoger in toeren loopt het blok egaal gelijkmatig.
Wie herkend het probleem misschien of kan mij helpen naar de speurtocht van deze storing?