Topics: 20
If you have the original Central Lock on you 240 you have:
3 and a maye a trunk system(244) or 4 motors(245).
To open you need to use the key on the drivers door or lift the drivers door button to open.
I didn't want to use the key and my key-switch on the drivers door was broken. So I wanted to use REMOTE CONTROL on the original system. My car is a 265 1980.
I bought this one over Ebay Germany without any support, it's only 2 keys and the ECU.
The standard installation guide(
http://www.sam-handel.de/anleitung) was to new for my car which is relais driven. So none of the 7 connection schemes worked.
The solution:
- I opened the dashboard/clock compartiment where you find the 2 CL relais, I made all the connections here on the relais.
The blue and the green wire from ECU goes to the black wire of the door.
The yellow/black goes to the red wire of the door.
The yellow goes to the green wire of the door.
The drivers door needs a actuator to open, use a 2 wire cable from green and yellow of the relais.
The purple wire is connected to the hazard connection with te 2 diodes.
I put the ECU above the relais behind the clock.
Now I have a functional remote control so I dont have to use the mechanical key that often and my orinal system keeps working.
[img][/img]
Topics: 6
Ik heb inmiddels een setje ontvangen, wil nu de groene en blauwe draad in het portier trekken, ik sluit de beide draden aan op de motor, om het portier te bedienen,zodat de ontsluitingspen van het bestuurdersportier omhoog komt, dit zorgt er niet voor dat alle andere portieren open gaan, ik moet ze dus ook aansluiten op de draden van de andere motoren, in de centrale stekker van de deur zitten drie draden die vervolgens naar sleutelschakelaar en naar de schakelaar van de ontsluitingspin gaan op welke van de drie draden moet ik de blauwe en de groene aansluiten????
zo, eerst maar eens deze vraag, daarna volgt de rest wel, eerst het portier maar eens in orde maken,
groet bert
Volvo 240 super Polar 1993<br />italiaanse import
bertwemmenhove schreef:Ik heb inmiddels een setje ontvangen, wil nu de groene en blauwe draad in het portier trekken, ik sluit de beide draden aan op de motor, om het portier te bedienen,zodat de ontsluitingspen van het bestuurdersportier omhoog komt,
Hmmm, niet helemaal begrepen. Het beste is dat je een schema even hertekend anders kom je er niet uit:
[list=]De relais zitten achter de klok bovenop de kachel
Hier heb ik aangesloten en de ECU geplaatst
Blauw en groen van de ECU gaan naar zwart van de bestuurdersdeur.
Geel/zwart gaat naar rood van de bestuurdersdeur.
Geel gaat naar groen van de bestuurdersdeur.
De bestuurdersdeur heeft een opener nodig. Ik las ergens E120 nieuw maar ze kunnen natuurlijk ook uit andere auto's komen. De 240 heeft VDO en die had ik nog liggen Wink)
De aansluiting voor deze motor is 2 draden van het relais: Groen en Geel.
De paarse is verbonden met 2 diodes aan de alarmlichtknop. Ik dacht de bovenste aansluiting.[/list]
Dus
De aansluiting voor deze motor is 2 draden van het relais: Groen en Geel.
Je sluit je 4e/5e motor dus gewoon op de bestaande relais aan en niet op je ECU !
[img][/img]
Topics: 6
Ik heb een duits setje op ebay gekocht, eigenlijk zijn het twee setjes, een ab (met klapsleutels) met computer, en een set met vier motoren, samen voor de prijs van 20 euro!!!!
Uit het computertje komen twee draden voor de motorbediening, een groene en een blauwe. Ik dacht in eerste instantie dat als ik de motor zou monteren en kunnen bedienen dat alle portieren open zouden gaan, echter alleen de ontsluitingspin voor het bestuurders portier gaat open, de rest blijft dicht, ergo, ik moet de rest van de motoren gaan bedienen, ik kan me echter niet voorstellen dat ik beide (de groene en de blauwe draad op de zwarte moet aansluiten, ze polen toch om ??? voor open en dichtgaan??? In mijn deur gaan drie kabeltjes naar een verdeelstekker die zowel naar het slot gaan als naar de schakelaar op de ontsluitingspin
ik heb het gevoel dat een van de drie massa is, een voor open en een voor dicht, klopt dit, weet je welke kleurkode de juiste is ???
Ik vond dit wel een handige manier van monteren, want ik hoef dan alleen maar draden te trekken naar het portier, en hoef niets achter het dashboard te demonteren, ik ga ervan uit dat je de andere motoren ook vanuit de bestuurdersdeur kunt bedienen, behalve dan als ik de knipperlichten wil activeren, maar dat komt later, eerst het portier op de goede manier afwerken.
Volvo 240 super Polar 1993<br />italiaanse import
bertwemmenhove schreef:Ik heb een duits setje op ebay gekocht, eigenlijk zijn het twee setjes, een ab (met klapsleutels) met computer, en een set met vier motoren, samen voor de prijs van 20 euro!!!!
Ik kan iets zeggen over de kleurcode van 1980 en de eerder vermeldde handleiding. Dat is wat ik heb uitgezocht en beschreven.
Als jij niet HETZELFDE hebt kan e.e.a. ANDERS uitpakken.

hock:

:wink:
Je zegt:
Citaat:....rest van de motoren gaan bedienen, ik kan me echter niet voorstellen dat ik beide (de groene en de blauwe draad op de zwarte moet aansluiten, ze polen toch om ??? voor open en dichtgaan??? In mijn deur gaan drie kabeltjes naar een verdeelstekker die zowel naar het slot gaan als naar de schakelaar op de ontsluitingspin ik heb het gevoel dat een van de drie massa is, een voor open en een voor dicht, klopt dit, weet je welke kleurkode de juiste is ??? ......
Ja, zie het eerder beschrevene. De motor bestuurder is hetzelfde aangestuurd als de andere motoren. Je moet (dus) beginnen bij het orginele systeem te denken en niet bij de ECU (=Electronical Control Unit==...computer)

:roll: 8) Samengevat: Je hoeft mijn ID niet te volgen, misschien gaat dit ook niet....maarrrr als je het wel volgen moet je dat ook wel doen. Ik vond het al moeilijk genoeg hieruit te komen dus ik kan niet met anderen op afstand gaan meedenken :oops:
Suc6
[img][/img]