Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 lpg start ineens zeer slecht!
hallo,
ik ben sinds kort de trotse bezitter van een leuke 244!
Helaas laat hij me nu al weer staan!
Mijn vriendin heeft in de eerste week dat we hem hadden een groote backfire gehad, aanzuigbuis eraf noem maar op alles zo nagekkeken en kon niets vinden dt kapot was.

toen starte hij niet meer, de tak was ook leeg dus hop cannetje benz gehaald en hij starte weer.
naar de pomp gereden niks aan de hand halve tank volgegooid met benzine.
volgende dg naar mn werk ong. 25 km rijden op mn werk aangekomen tank leeg!!!!
toen maar het gas systeem hand bediend zodat de afsluiters open stonden en zo doorgerenen op gas!

het vreemde is is dat ik niets ruik of zie onder de auto kwa benzine!

maarja al met al dacht ik dan maar zonder benzine en lekker op gas starten en rijden.
dus schakelaar op t dashboard gemaakt en tot gister ochtend heerlijk gereden op gas en gestart.
maaaar ineens gister ochtend met starten pakte hij hem net niet met aanslaan dus doorgestart maar pakte m niet! en nooit meer aangekregen!

vanochtend can benz gehaald en gestart op benz hop starte lopen maar ff warm gereden en uitgezet. en nu nooit meer starten!!

dusssss best appart allemaal.
zou het kunnen zijn dat de auto na de backfire benzine zuipt?
en waarom start hij nu niet?

ik heb wel even een bougie eruit gehaald om de vonk te controleren en die was geel en een beetje zielig! dacht ik en de bougie was zwart en zeiknat van de benzine(vanwege het doorstarten denk ik)

het betrefd hier een B21E blokje

ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!!

m.v.g Bob
Antwoord
net nog ff geprobeerd te starten na veel pijn en moeite op benzine volgas! sprong hij uiteindelijk aan.

ff overgeschakeld op gas ging perfect. uitgezet en weer geprobeer te starten. helemaal niets

best raar op gas doet ze helemaal niets terwijl ze vorige week zo goed reed!
Antwoord
Volgens mij is een backfire het einde van de afstelling vd luchtweger. Misschien zelfs verbogen. Kijk daar eens naar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Volgens mij is een backfire het einde van de afstelling vd luchtweger. Misschien zelfs verbogen. Kijk daar eens naar.

thnx voor je snelle reactie!
dat is de stuwschijf neem ik aan?
maar is t niet raar dat ik en week a anderhalf na de backfire gewoon op gas heb gereden,en dat hij nu ineens ermee ophoud?
Antwoord
Exact hetzelfde gehad bij mn 244 op LPG...........starte een dag vantevoren een stuk minder als normaal; de volgende dag helemaal niets meer op LPG noch benzine. Gelukkig had ik nog een nieuwe verdelerkap in de kofferbak liggen, Ãt voilá: 5 minuten later starte hij beter dan ooit te voren. de oude verdeler was heel slecht aan het worden; de contactpunten waren flink gecorrodeerd.
Het huidige vochtige heeft een slechte invloed op de metalen ontstekingsdelen. Waarschijnlijk bestond dit euvel al bij de vorige eigenaar maar heeft deze er puur uit geluk nog niet mee te maken gehad (of hij heeft de verdeler net voor de verkoop nog even snel ingespoten met contactspray; een goede tijdelijke oplossing).
De backfire kan er overigens ook mee te maken hebben!
Mijn advies: vervang de verdelerkap en de rotor (kost je 3 tientjes ofzo: http://www.vomd.nl/index.php?main_page=i...20a&page=2 ) en leg altijd een extra verdeelkap + bougies + bougiekabelset in je kofferbak. Spullen kosten geen drol en je kunt jezelf altijd helpen. 'N stuk goedkoper en betrouwbaarder dan de ANWB.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 626 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 1.133 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.978 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.107 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.607 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.586 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 6.090 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Volvo 240 GLE 1993 start niet Lucca076 5 3.168 17 February 2021, 23:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo V60 2013: Kloppend/bonkend geluid bij koude start Romrom 2 2.679 14 February 2021, 18:13
Laatste bericht: Romrom
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.453 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)