25 August 2012, 15:39
Dag mensen,
Ik ben net 1 dag eigenaar van een volvo 244 GL uit 1980. Daar moet nog veel aan gebeuren, vooral het plaatwerk. In de eerst rit kwam echter al een elektrische storing naar boven, althans dat weet ik bijna zeker; de ventilator stopte er telkens mee, in elke stand. Het lijkt op een kortsluiting, omdat de accu tijdens de rit werd leeggetrokken. Ook ging het gepaard met een lucht die ik me vaag herinner van printplaatjes solderen in mijn pubertijd.. Onder te motorkap zie en ruik ik niets. Wil dus het dashboard open halen en de ven eens onder handen nemen.
Ik ben nog niet in het bezit van schema's of een werplaatsboek. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen voor ik de koevoet erbij pak? Wellicht kent iemand deze storing?
PS: geweldige wagen. Rijdt koninklijk. Heb hiervoor een V40 gehad en wilde een klassieker. (Naast deze heb ik ook een austin glider staan, dus enige sleutel-ervaring maar niet met Volvo..)
Met vriendelijke groet,
Wim
Ik ben net 1 dag eigenaar van een volvo 244 GL uit 1980. Daar moet nog veel aan gebeuren, vooral het plaatwerk. In de eerst rit kwam echter al een elektrische storing naar boven, althans dat weet ik bijna zeker; de ventilator stopte er telkens mee, in elke stand. Het lijkt op een kortsluiting, omdat de accu tijdens de rit werd leeggetrokken. Ook ging het gepaard met een lucht die ik me vaag herinner van printplaatjes solderen in mijn pubertijd.. Onder te motorkap zie en ruik ik niets. Wil dus het dashboard open halen en de ven eens onder handen nemen.
Ik ben nog niet in het bezit van schema's of een werplaatsboek. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen voor ik de koevoet erbij pak? Wellicht kent iemand deze storing?
PS: geweldige wagen. Rijdt koninklijk. Heb hiervoor een V40 gehad en wilde een klassieker. (Naast deze heb ik ook een austin glider staan, dus enige sleutel-ervaring maar niet met Volvo..)
Met vriendelijke groet,
Wim