Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B200ET LMM en B230ET motor ??
Hallo all,

Ik ben helaas geen freak of monteur die een regelmatige bijdrage kan leveren aan het forum maar ik zou wel graag een vraag willen stellen of iemand hier "ervaring" mee heeft.

Mijn 740 uit 1986 met volgens de papieren een B200ET motor en een Luchtmassa meter Bosch 0280202067 blijft schokkerig rijden.

Na heel veel gerommel door garages willen ze het proberen met een nieuwe LMM. Nu zag ik echter dat er een B230ET motorblok in zit.
Deze heeft volgens de specificaties echter een andere LMM nodig?

Iemand een idee hoe dit kan? Is het uberhaupt op papier (in de praktijk kan het dus ;-) mogelijk een B230ET te laten rijden met B200ET LMM, sensoren en computer e.d.?

Jasper
Antwoord
Computer zal dat best bijregelen ja.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Loop eerst even alle bekabeling langs en controlleer de massapunten voor je injectie systeem.
Zorg dat de intercooler pijpen en slangen en vaccumslangen schoon/heel zijn. zorg dat de CIS klep en gasklep schoon is.
Je kan trouwens mooi testen of hij stuk is om tijdens het lopen de massameter los te halen, loopt hij gelijk is hij stuk
loopt de motor anders na het loskoppelen dan zou hij nog heel kunnen zijn.

Waar kom je vandaag ik heb een motronic uitleeskit van de Volvo dealer hier. ik kan tegen vergoeding je wagen wel nalopen (noordwijk)
Succes!

Computer is trouwens niet bij te stellen wel zijn er verschillende stelschroeven bij dit model aanwezig (bezit zelf ook een 760 turbo met 2.3)
Antwoord
Thnx beide voor de reactie, ondertussen terug van vakantie en ik heb een 2e hands luchtmassameter gevonden in Belgie en gemonteerd. Helaas geen verschil.