Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2012
Ik rijdt sinds een paar maanden in een 245 diesel van 85 met een ongeblazen 2400 blok. Hij heeft een compressie van ongeveer 18 bar. Volgens mijn monteur kan het in de winter leiden tot startproblemen. Misschien is het handig om de auto te moderniseren en een beetje vermogenswinst te halen met het plaatsen van een ander blok. We zijn aan het filosoferen over een 2,5 TDI blok uit een 850 of LT. Ik weet dat het logischer is een 740 of 940 turbodiesel te plaatsen maar deze zijn vaak al oud, hebben heel veel gelopen en geven beperkte vermogenswinst. Wat zijn de ervaringen van anderen?
Groet,
Rob
Berichten: 38
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2011
10 August 2012, 00:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 August 2012, 00:21 door Degraaf.)
Hoi Rob ,
Daar ben ik ook in geïnteresseerd ik heb zelfs de maten als eens gemeten. Ik heb alleen nog geen idee wat voor versnellings/automaatbak eraan zou kunnen.Jij wel? Die van een LT/Crafter zijn vrij hoog. Ik heb aan een D5 zitten denken in combinatie met een bak uit een 960 maar dat wordt mij qua electronica teveel werk. Op turbobricks is iemand bezig met een VW 1,9tdi daar blijkt de orginele bak achter te kunnen voor zover ik dat begrepen heb, vind het zelf niet zo interessant omdat dat een 4cilinder is.
Ben benieuwd wat uit dit topic komt
Groeten Erik
Ps. Mijn d24 komt aan 20 bar als die warm is ik heb afgelopen winter geen problemen gehad
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010