Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oplossing gezocht voor vervangen van solex carburateur door stromberg
#1
Beste mensen, ik ben redelijk nieuw op dit forum en ben er na wat zoeken nog niet achter gekomen hoe ik het volgende probleem kan oplossen:
Ik heb een 240 met B230K-blok met een solex-cissac carburateur die niet goed loopt (bekend euvel ben ik achter).
Ook heb ik een nog een B230F-blok liggen.
Is het mogelijk om de carburateur van het F-blok in het K-blok te zetten?
1e probleem is het spuitstuk: F-blok is met injectie, maar misschien kan ik die toch gebruiken voor het K-blok, dan is het probleem meteen opgelost denk ik en zet ik de boel over.
Zo niet dan is het 2e probleem hoe ik aan een passend spruitstuk kom dat ik in het K-blok kan zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
groet, Frans
Antwoord
#2
ge kunt moeilijk ne carburateur en een injectie F-blok hebben hÃ.
Wat wil je nu precies?
Ombouwen naar injectie? Zoja dan heb je met je F-blok alles wat nodig is om dat te doen op je K-blok.
Wil je toch carb houden, dan ben je niet veel met je F-blok.
Antwoord
#3
eenvoudig gezegd: ik wil de carburateur van mijn F-blok in mijn K-blok zetten, hoe doe ik dat?
Antwoord
#4
Een F Blok is een injectie motor, een injectie motor heeft geen carburateur!
Antwoord
#5
asterix schreef:Een F Blok is een injectie motor, een injectie motor heeft geen carburateur!
Ah, dan wordt het een ander verhaal, dank!
Is het misschien mogelijk om het injectiesysteem toch op het K-blok te installeren?
Antwoord
#6
Het injectiespruitstuk gaat er zo op (zelfde bouten en moeren) maar om het ook werkend te krijgen, heb je alle aanhangsels, kabels en elektronica erbij nodig en dan is het nog een heel gedoe.

Onnodig volgens mij, want er zijn (Weber) carburateurs die op het K spruitstuk passen en er is ook nog de optie om een B23(0)A spruitstuk compleet over te zetten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Marc1970 schreef:Het injectiespruitstuk gaat er zo op (zelfde bouten en moeren) maar om het ook werkend te krijgen, heb je alle aanhangsels, kabels en elektronica erbij nodig en dan is het nog een heel gedoe.

Onnodig volgens mij, want er zijn (Weber) carburateurs die op het K spruitstuk passen en er is ook nog de optie om een B23(0)A spruitstuk compleet over te zetten.

Dank Marc, ik ga een en ander eens uitzoeken!
Antwoord
#8
Marc1970 schreef:Het injectiespruitstuk gaat er zo op (zelfde bouten en moeren) maar om het ook werkend te krijgen, heb je alle aanhangsels, kabels en elektronica erbij nodig en dan is het nog een heel gedoe.

Onnodig volgens mij, want er zijn (Weber) carburateurs die op het K spruitstuk passen en er is ook nog de optie om een B23(0)A spruitstuk compleet over te zetten.

En je zit toch met je tank te klooien of niet? Carburateur of injectie tank...?
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#9
volvosvenska schreef:En je zit toch met je tank te klooien of niet? Carburateur of injectie tank...?

Zover ben ik nog niet in mijn onderzoek naar de mogelijkheden, maar ik zal er rekening mee houden!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 642 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 2.813 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Carburateur overzetten VervelendeGozer 3 1.322 1 September 2022, 19:26
Laatste bericht: Marc1970
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 13.491 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 2.650 23 April 2022, 17:33
Laatste bericht: Marc1970
  tussendemper vervangen adrianus240 2 1.649 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 3.561 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 4.486 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 4.434 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
  dubbele carburateur pieter2 7 3.119 17 December 2020, 19:32
Laatste bericht: pieter2

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)