Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Beste forummers,
(welkom terug op het forum :lol: Complimenten voor de moeite om de boel weer in de lucht te krijgen 8) )
Ik DENK dat mijn radiator lek is.. Ik heb nooit eerder koelvloeistof hoeven bij te vullen, maar vandaag ging het wel heel erg hard :oops: Bijgevuld en na 10 minuten weer onder de MIN

hock:
Wat fotootjes, graag jullie expertise...
Mijn vragen:
1) Welk merk en type radiator is goed? Ik bedoel, ik kan wel naar de dealer stappen, maar ik weet bijna zeker dat ik een beter merk kan uithalen dan origineel voor hetzelfde geld. Of is een Volvo radiator toch de beste optie?
2) Moet ik verder nog ergens op letten (bepaald type)? Ik heb nu geen airco, maar als ik een leuk setje tegen het lijf loopt gaat het erin. Ook heb ik een schakelbak, mocht dat wat uitmaken.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Als ik zo je foto's bekijk DENK ik dat je gelijk hebt :lol:
Volgens mij maakt het voor je radiateur niet uit of je airco hebt of niet, de condensor van de airco staat voor je radiateur.
Of het soort versnellingsbak wat uitmaakt weet ik niet, maar het koelvermogen voor de motor blijft toch hetzelfde, dus volgens mij is de radiateur ook hetzelfde. Allen zul je de aansluitingen van de oliekoeler niet gebruiken, denk ik :?:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
lj_dekker schreef:Of deze:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...23508.html
Hee, das bij mij om de hoek :twisted:
Wie weet 8)
@Peter: Ja, het koelvermogen van de radiator is bij veel auto's groter als je AT of airco hebt. Je belast de motor nl. meer in de file en in warm weer

Ik weet niet of de 240 dat ook heeft :?:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
heb er ooit bij een vorige 245 een fan uit een Peugeot met schakelaar in dashboard voor de radiator gezet, bij extreme hitte en file( Route du Soleil, 85km!) gewoon schakelaartje omzetten, en je ziet de temp.meter dalen

8)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ik zie in Vadis dat er enkel verschil is tussen de AT en MAN radiator. Voor de liefhebbers nr. 8601125 resp. 8601124
En een elektrische fan is ook leverbaar (als set: 8360390)

hock:
Evenals een koperen radiator voor gebruik in de tropen... 1266052 8)
Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
sommige automaat radiatoren hebben een extra koelertje erin voor de automaat olie (warmtewisselaartje). Weet niet zeker of de 240's dat hebben maar de 740's hebben dat wel...
Je kunt de radiatoren ook krijgen met houder voor thermoschakelaar(s), dan is de inbouw van een ventilator van een volvo 850 zo gedaan....
De dikkere 3 rij-radiatoren zijn idd nog mooier....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Hier nog 1, al zit deze er niet zo heel best uit, maar foto's zeggen ook niet altijd alles:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...07630.html
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
lj_dekker schreef:Hier nog 1, al zit deze er niet zo heel best uit, maar foto's zeggen ook niet altijd alles:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...07630.html
Hmmm... Zou het verstandig zijn om hier met wat ontvetter en water overheen te gaan?
Gr :?:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
[quote="Jw240"]sommige automaat radiatoren hebben een extra koelertje erin voor de automaat olie (warmtewisselaartje). Weet niet zeker of de 240's dat hebben maar de 740's hebben dat wel...
quote]
Je bedoelt een extra radiateurtje dat voor de grote radiateur zit ;ja, de 240 heeft dat ook.