Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modificaties motor en bak
#1
Er is mij een volvo 960 3.0i 24v motor aangeboden met automaat

Past deze bak ook achter mijn volvo 264 of is dit weer een andere bak dan die van de 760?

Om het helemaal spannend te maken, Zou deze motor ook passen zon de al te veel aanpassingen?

Is nl wel een lijn 6 i.pv. V6 maar wel eentje met dik 200 pk.Big Grin
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#2
Het is wel te doen. Kost je wel de nodige tijd. Je moet 2 computers ergens weg werken en aansluiten (die van de motor en die van de automaat).
Je zult de motorsteunen moeten aanpassen enz.
Ben benieuwd of je dit gaat doen.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Antwoord
#3
doen joost die 6 lijn in bouwen

tis niet ff maar opzich wel te doen.
je moet geen haast hebben maar passen doet het.
er zijn er al met 6 cil. turboos in het vooronder
ga eens surfen in zweden dan kom je hem beslist tegen.
er zijn volgens mij ook mensen hier op de site die de foto's wel hebben van die inbouw.

succes :wink: Big Grin
Antwoord
#4
ik had hem zelf ook nog die foto Big Grin Big Grin

wel tof toch??

[Afbeelding: motorrum058rl.th.jpg]
Antwoord
#5
Nice! 8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#6
very nice :wink:

en als ie koud is very cool 8)

Big Grin Big Grin
Antwoord
#7
op turbobricks is iemand uit noorwegen die dat gedaan heeft. past goed, rijd perfect. alleen motorsteunen zijn zelf gemaakt, rest is allemaal volvo onderdelen...
en zoals ikl lees is metaalbewerking voor jou geen probleem 8)

Als je een nieuwere volvo motor wil is dit de makkelijkste optie... geen verdelerkap wegwerken (iedere bougie aparte bobine), automaat bak past zo, carterpan ook, allles gaat...
5 cilinders zijn veeel meer werk...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
bij iedere andere motor die niet geleverd zijn in de 240 moet je zelf steunen maken.
das niet zo moeilijk hoor
Antwoord
#9
Pff wat een spruitstuk, gelukkig net een nieuw tig apparaat aangeschaft.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#10
boffert Big Grin
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 1.086 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.203 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Slecht starten B28(0) bij warme motor NiekMan 3 19.998 31 March 2014, 23:58
Laatste bericht: PRV Paull
  Motor hangt scheef dnugter 8 7.432 31 October 2011, 22:42
Laatste bericht: RonnieDuck
  voorpijp volvo prv motor maurice100 9 17.872 12 April 2011, 21:08
Laatste bericht: Henk760Hausser
  Volvo 264 1977 problemen motor VolvoWen 35 27.826 2 September 2009, 00:20
Laatste bericht: TheSaint77
  motor beetje moe Arabier 28 19.368 2 March 2009, 12:32
Laatste bericht: jos245
  volvo 262C gereviseerde motor: stationair goed, bij gas geven 3 cylinders weg?!! killercroc 3 4.409 24 July 2007, 23:06
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)