Berichten: 231
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2005
Er is mij een volvo 960 3.0i 24v motor aangeboden met automaat
Past deze bak ook achter mijn volvo 264 of is dit weer een andere bak dan die van de 760?
Om het helemaal spannend te maken, Zou deze motor ook passen zon de al te veel aanpassingen?
Is nl wel een lijn 6 i.pv. V6 maar wel eentje met dik 200 pk.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Het is wel te doen. Kost je wel de nodige tijd. Je moet 2 computers ergens weg werken en aansluiten (die van de motor en die van de automaat).
Je zult de motorsteunen moeten aanpassen enz.
Ben benieuwd of je dit gaat doen.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
doen joost die 6 lijn in bouwen
tis niet ff maar opzich wel te doen.
je moet geen haast hebben maar passen doet het.
er zijn er al met 6 cil. turboos in het vooronder
ga eens surfen in zweden dan kom je hem beslist tegen.
er zijn volgens mij ook mensen hier op de site die de foto's wel hebben van die inbouw.
succes :wink:
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ik had hem zelf ook nog die foto
wel tof toch??
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Nice! 8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
very nice :wink:
en als ie koud is very cool 8)
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
op turbobricks is iemand uit noorwegen die dat gedaan heeft. past goed, rijd perfect. alleen motorsteunen zijn zelf gemaakt, rest is allemaal volvo onderdelen...
en zoals ikl lees is metaalbewerking voor jou geen probleem 8)
Als je een nieuwere volvo motor wil is dit de makkelijkste optie... geen verdelerkap wegwerken (iedere bougie aparte bobine), automaat bak past zo, carterpan ook, allles gaat...
5 cilinders zijn veeel meer werk...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
bij iedere andere motor die niet geleverd zijn in de 240 moet je zelf steunen maken.
das niet zo moeilijk hoor
Berichten: 231
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2005
Pff wat een spruitstuk, gelukkig net een nieuw tig apparaat aangeschaft.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
boffert