1 March 2006, 03:47
Gister even naar een verjaardag geweest met de Thuurbo. Hoop verhalen verteld over de kilometerstand en robuustheid, stappen we later in om naar huis te gaan... Startmotor draaide prima rond, maar de motor sloeg niet aan :? Daar sta je dan met je toekomstige klassieker
Het viel me al op toen we thuis vertrokken. Het autootje slaat altijd in 1x aan na de eerste omwenteling van de startmotor. Zo ook gister. Maar ze sloeg meteen weer af
hock: Opnieuw starten duurde wat langer, maar het motortje snorde tevreden. Ook onderweg geen enkel probleem 8)
Ik heb ter plekke een bougie uitgedraaid, deze zag er prima uit, niet nat, en er hing een redelijk sterke benzinelucht in de motorruimte. Ik dacht dat ik de motor verzopen had, maar ook doorstarten bood geen oplossing. Omdat we wel nog op stap wilde 's avonds ben ik met de Peugeot van m'n opa naar huis gereden :oops: Niet zo snel, maar wel comfortabel
Meteen in de Haynes gebladerd en uiteraard op dit forum gezocht. Blijken verdacht weinig 240's te zijn die niet aanslaan :roll: Ook mijn kennissen keken allemaal vrij glazig toen ik zei dat ze niet wilde aanslaan... Ze antwoorden allemaal hetzelfde: "Huh? Een 240 die niet start?".. Vandaag een uur in de regen gestaan om bobine, brandstofpomp relais', bougies, verdeelkap, kabels en rotor uit de Mad Max te krijgen (bougie 1 zit altijd veel vaster dan die andere, waarom is dat toch :?: ). Toen met de Peu naar de Thuurbo gereden en maar meteen begonnen met het schoonkrabben van contacten, relais, etc.etc. Weer een uur in de regen gestaan... Alles nagelopen, spanning op de bobine was er, dus nogmaals proberen. Niets! :twisted:
ANWB pasje had ik bij me, maar ook een jerrycan met benzine. Deze maar even geleegd in de tank. Toen kwam een ontzettende hagelbui dus ben ik maar even in de auto gaan zitten en een sigaretje opgestoken (ja, ze wordt toch helemaal gerestaureerd). Daarna de jerrycan met benzine van achter de bestuurdersstoel gehaald en even in de hagel gezet :oops:
Onderwijl even aan de zekeringen gedraaid en nogmaals de sleutel omgedraaid. En waarempel
hock: ze startte gewoon!! :twisted:
Dus te weinig benzine (meter stond op een kwart), toch verzopen (kan dat bij een mechanische injectie?) of de zekering van de brandstofpomp.......
Wie het weet mag het zeggen. Ze sloeg eigenlijk direct aan, maar ietsjes gas bijgeven en ze sloeg weer af. Opnieuw starten ging prima
Eenmaal thuis weer een klein uur bezig geweest om alles terug in Max te bouwen. 3 uur in de regen staan..... je moet wat over hebben voor je hobby 8)
Gr :wink:

Het viel me al op toen we thuis vertrokken. Het autootje slaat altijd in 1x aan na de eerste omwenteling van de startmotor. Zo ook gister. Maar ze sloeg meteen weer af

Ik heb ter plekke een bougie uitgedraaid, deze zag er prima uit, niet nat, en er hing een redelijk sterke benzinelucht in de motorruimte. Ik dacht dat ik de motor verzopen had, maar ook doorstarten bood geen oplossing. Omdat we wel nog op stap wilde 's avonds ben ik met de Peugeot van m'n opa naar huis gereden :oops: Niet zo snel, maar wel comfortabel

Meteen in de Haynes gebladerd en uiteraard op dit forum gezocht. Blijken verdacht weinig 240's te zijn die niet aanslaan :roll: Ook mijn kennissen keken allemaal vrij glazig toen ik zei dat ze niet wilde aanslaan... Ze antwoorden allemaal hetzelfde: "Huh? Een 240 die niet start?".. Vandaag een uur in de regen gestaan om bobine, brandstofpomp relais', bougies, verdeelkap, kabels en rotor uit de Mad Max te krijgen (bougie 1 zit altijd veel vaster dan die andere, waarom is dat toch :?: ). Toen met de Peu naar de Thuurbo gereden en maar meteen begonnen met het schoonkrabben van contacten, relais, etc.etc. Weer een uur in de regen gestaan... Alles nagelopen, spanning op de bobine was er, dus nogmaals proberen. Niets! :twisted:
ANWB pasje had ik bij me, maar ook een jerrycan met benzine. Deze maar even geleegd in de tank. Toen kwam een ontzettende hagelbui dus ben ik maar even in de auto gaan zitten en een sigaretje opgestoken (ja, ze wordt toch helemaal gerestaureerd). Daarna de jerrycan met benzine van achter de bestuurdersstoel gehaald en even in de hagel gezet :oops:
Onderwijl even aan de zekeringen gedraaid en nogmaals de sleutel omgedraaid. En waarempel


Dus te weinig benzine (meter stond op een kwart), toch verzopen (kan dat bij een mechanische injectie?) of de zekering van de brandstofpomp.......
Wie het weet mag het zeggen. Ze sloeg eigenlijk direct aan, maar ietsjes gas bijgeven en ze sloeg weer af. Opnieuw starten ging prima

Eenmaal thuis weer een klein uur bezig geweest om alles terug in Max te bouwen. 3 uur in de regen staan..... je moet wat over hebben voor je hobby 8)
Gr :wink:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter