Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ze wilde even niet meer....
Gister even naar een verjaardag geweest met de Thuurbo. Hoop verhalen verteld over de kilometerstand en robuustheid, stappen we later in om naar huis te gaan... Startmotor draaide prima rond, maar de motor sloeg niet aan :? Daar sta je dan met je toekomstige klassieker Sad

Het viel me al op toen we thuis vertrokken. Het autootje slaat altijd in 1x aan na de eerste omwenteling van de startmotor. Zo ook gister. Maar ze sloeg meteen weer af Confusedhock: Opnieuw starten duurde wat langer, maar het motortje snorde tevreden. Ook onderweg geen enkel probleem 8)

Ik heb ter plekke een bougie uitgedraaid, deze zag er prima uit, niet nat, en er hing een redelijk sterke benzinelucht in de motorruimte. Ik dacht dat ik de motor verzopen had, maar ook doorstarten bood geen oplossing. Omdat we wel nog op stap wilde 's avonds ben ik met de Peugeot van m'n opa naar huis gereden :oops: Niet zo snel, maar wel comfortabel Big Grin

Meteen in de Haynes gebladerd en uiteraard op dit forum gezocht. Blijken verdacht weinig 240's te zijn die niet aanslaan :roll: Ook mijn kennissen keken allemaal vrij glazig toen ik zei dat ze niet wilde aanslaan... Ze antwoorden allemaal hetzelfde: "Huh? Een 240 die niet start?".. Vandaag een uur in de regen gestaan om bobine, brandstofpomp relais', bougies, verdeelkap, kabels en rotor uit de Mad Max te krijgen (bougie 1 zit altijd veel vaster dan die andere, waarom is dat toch :?: ). Toen met de Peu naar de Thuurbo gereden en maar meteen begonnen met het schoonkrabben van contacten, relais, etc.etc. Weer een uur in de regen gestaan... Alles nagelopen, spanning op de bobine was er, dus nogmaals proberen. Niets! :twisted:

ANWB pasje had ik bij me, maar ook een jerrycan met benzine. Deze maar even geleegd in de tank. Toen kwam een ontzettende hagelbui dus ben ik maar even in de auto gaan zitten en een sigaretje opgestoken (ja, ze wordt toch helemaal gerestaureerd). Daarna de jerrycan met benzine van achter de bestuurdersstoel gehaald en even in de hagel gezet :oops:

Onderwijl even aan de zekeringen gedraaid en nogmaals de sleutel omgedraaid. En waarempel Confusedhock: ze startte gewoon!! :twisted: Big Grin

Dus te weinig benzine (meter stond op een kwart), toch verzopen (kan dat bij een mechanische injectie?) of de zekering van de brandstofpomp.......

Wie het weet mag het zeggen. Ze sloeg eigenlijk direct aan, maar ietsjes gas bijgeven en ze sloeg weer af. Opnieuw starten ging prima Tongue

Eenmaal thuis weer een klein uur bezig geweest om alles terug in Max te bouwen. 3 uur in de regen staan..... je moet wat over hebben voor je hobby 8)

Gr :wink:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
brandstofpomp ok??( en dan bedoel ik die dure ONDER de auto)
wil wel eens de geest geven na x-aantal jaren dienst :evil:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
om nog maar te zwijgen van de bedrading ernaar toe.. :o
79-er 242 GT B23e
Antwoord
Ik gok op een ge-oxideerde zekering van de grote brandstofpomp onder de auto.
Antwoord
Grote kans op; ff - kabel van de accu los; alle zekeringen eruit; boel goed schoonrossen met een staalborstel o.i.d.; nieuwe zekeringen erin; jaren storingvrij...
Antwoord
ik heb ook al een keer zo'n probleem gehad. even rommelen aan de zekeringen en klaar!

Heb ze allemaal vervangen en nooit meer problemen gehad (daarmee dan).
Antwoord
mijn 240 heeft ook wel eens dat ie niet wil starten, de motor loopt dan wel goed rond. is gewoon een zekering die een slecht kontakt heeft, ik heb de boel een beetje bijgebogen, maar toc nog heel soms last van. misschien een keer nieuwe zekeringen erin en de boel echt goed schoonmaken....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
het is inderdaad een 240 kwaaltje de zekeringskast door de contacten licht op te schuren en eventueel met contactspray in spuiten en natuurlijk nieuwe zekeringen weet je in ieder geval zeker dat het daar niet meer aan ligt maar kan ook nog eventueel aan je brandstofrelais liggen die gaan ook wel eens kapot
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Dat is ook het eerste wat ik gedaan had toen ik met een massa probleem zat. Alle zekeringen vervangen door nieuwe en met een staalborstel en schuurpapier de contacten schoonmaken. Dan ben je al een heel eind op weg.
Qua starten heb ik nooit problemen eigenlijk. Zelfs niet met dit weer. Het is 1 a 2 sec starten en dan slaat ie al aan. Maar goed, ff afkloppen, je weet het maar nooit en dit is nou ook niet echt bepaald het favo weertje van me accu..
Antwoord
Dit is trouwens de eerste keer dat ik iemand zijn 240 'ze' hoor noemen.... :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.714 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  Altijd fijn als het niet werkt... Oliedrukmeter en dashboardlampjes Coenraad 0 2.219 16 April 2012, 18:15
Laatste bericht: Coenraad
  Auto slaat soms plotseling af of wil niet starten Elsje 0 2.404 26 March 2012, 17:31
Laatste bericht: Elsje
  Cilinder 4 wil niet meer eric 3 3.798 9 February 2012, 20:38
Laatste bericht: eric
  245 b21et start niet meer mironiko 17 13.863 2 April 2011, 21:26
Laatste bericht: mironiko
  motor start niet meer cooper 12 7.807 29 March 2008, 04:14
Laatste bericht: thuur
  Waarom de turbodruk niet hoger kon Vaan 15 11.419 29 October 2006, 01:29
Laatste bericht: Ticcie
  MEER VOLVO'S OP VERMOGENBANK kaasie 18 13.052 1 April 2005, 01:16
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)