Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
19 November 2011, 17:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2011, 17:19 door ToTalTim.)
Hallo kenners,
Ik heb een vraag aangaande de kosten van vervanging van een distributieriem.
Het betreft een volvo 244 (1981). Over de motor is wat onduidelijkheid.
Volgens de verkoper een 2.1 en volgens de rdw een 2.3
4 bak geen overdrive
Wat voor een motor zou het zijn? En wat zijn de kosten voor de vervanging van de distributieriem?
Alvast heel erg bedankt.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
19 November 2011, 17:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2011, 17:25 door Arjan..)
Welkom hier
Op het blok staat wat voor motor het is. B21, B23, B230 enz. Mocht je dat niet kunnen vinden dan is op basis van het bouwjaar, een foto van het blok of de cijfers achter YV1244 in je chassisnummer iig te vertellen wat er origineel in zat. We zijn natuurlijk sowieso benieuwd naar een foto van de auto of een link naar de advertentie.
EDIT: Bouwjaar 1981 is ws oorspronkelijk een B21 of B23. Toch niet
deze?
Als het een benzinemotor is, onafhankelijk of het een 2.1 of een 2.3 is, kost het vervangen van de riem rond de 100 euro. Bijvoorbeeld bij
Sweden-parts in Montfoort heb ik het laten doen voor 80 euro incl riem, uurloon en BTW maar zonder spanrol, bij
VOMD.nl in Dordrecht kost het incl riem, spanrol en BTW 130 euro. Dit zijn zomaar wat voorbeelden van adressen waar je het zou kunnen laten doen.
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
Top bedankt voor het antwoord!
Het betreft een benzinemotor met gasinstallatie. Een foto van het blok kan ik later toevoegen. Is er visueel verschil te zien?
Prijzen zijn te overzien. Het afstellen van de motor lijkt me ook prettig (kleppen stellen etc) aan welk bedrag zou ik daarvoor moeten denken?
Zijn allemaal zaken die ik even in de overweging mee moet nemen bij de aanschaf van deze toffe auto
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
19 November 2011, 17:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2011, 17:43 door Arjan..)
Als het een caburateurmotor is, is het verschil het makkelijkst te zien aan de kleur van het dopje daarvan. Een zwart dopje:
B21A, een geel dopje
B23A. Is het een injectiemotor dan ziet het er ongeveer
zo uit.
Kleppen stellen kost volgens mij rond de 60 bij deze zelfde adressen.
Belangrijkste is mijns inziens de staat van de carrosserie. Let vooral op roest, roest en op roest. Check iig dorpels, bodem, wielranden, balken, raamsponningen B-stijlen etc etc. Motorische zaken zijn stukken eenvoudiger en goedkoper op te lossen.
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
De motor heeft een zwart dopje, dus een B21A
Is er dan wat duidelijkheid of dit een 2.3 of een 2.1 variant is, of kan dit alsnog beide zijn?
De staat van de carrosserie zijn we wel over te spreken.
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:En wat zijn de kosten voor de vervanging van de distributieriem?
â¬130 bij een gerenommeerd bedrijf
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
ok dan blijft dus de vraag of het een 2.1 of een 2.3 is, heeft iemand een idee hierover?
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
ToTalTim schreef:ok dan blijft dus de vraag of het een 2.1 of een 2.3 is, heeft iemand een idee hierover?
B21a is 2.1 B23a is 2.3
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Distributieriem vervangen stelt niks voor, gewoon lekker zelf doen: kosten besparend en je leert goed sleutelen.
245L VAN