30 June 2015, 21:56
Vandaag ook mn bak rubber vervangen. Heb er aan gedacht wat plaatjes te schieten:
Hier kun je het verschil tussen de oude en de nieuwe zien. op het eerste oog leek het rubber nog goed, nu ze naast elkaar liggen kun je zien dat er toch behoorlijk wat verschil in zit! Daarnaast een plaatje van de bak met een potkrikje eronder ter ondersteuning. Daar net de draagsteun los gehaald, en net voordat ik het kleine steuntje van het rubber zelf los haalde.
De boel is bij mij altijd al wat vettig geweest rond de versnellingsbak met hier en daar een hangende oliedruppel. Maar toen ik de twee lange bouten van het rubbersteuntje (kreeg net geen geschikte sleutel in de kleine opening het rubber direct van het ijzeren steuntje af te bouten) eruit had begon de boel behoorlijk wat olie te lekken. Laten we zeggen om de 5 seconde een druppel. Het was bakolie en leek uit de gaten te komen waar ik het het rubber steuntje af had gehaald.
Is dit logies?? wie heeft een verklaring?
Toen ik de boel weer in elkaar had was de lekkage weer (zo lijkt t) over.
Had toevallig nog wat verse bak olie, dus meteen het oliepijl weer in orde gemaakt. (ging max 100 ml bij, waarschijnlijk minder)
[ATTACH=CONFIG]4691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4692[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4693[/ATTACH]
Hier kun je het verschil tussen de oude en de nieuwe zien. op het eerste oog leek het rubber nog goed, nu ze naast elkaar liggen kun je zien dat er toch behoorlijk wat verschil in zit! Daarnaast een plaatje van de bak met een potkrikje eronder ter ondersteuning. Daar net de draagsteun los gehaald, en net voordat ik het kleine steuntje van het rubber zelf los haalde.
De boel is bij mij altijd al wat vettig geweest rond de versnellingsbak met hier en daar een hangende oliedruppel. Maar toen ik de twee lange bouten van het rubbersteuntje (kreeg net geen geschikte sleutel in de kleine opening het rubber direct van het ijzeren steuntje af te bouten) eruit had begon de boel behoorlijk wat olie te lekken. Laten we zeggen om de 5 seconde een druppel. Het was bakolie en leek uit de gaten te komen waar ik het het rubber steuntje af had gehaald.
Is dit logies?? wie heeft een verklaring?
Toen ik de boel weer in elkaar had was de lekkage weer (zo lijkt t) over.
Had toevallig nog wat verse bak olie, dus meteen het oliepijl weer in orde gemaakt. (ging max 100 ml bij, waarschijnlijk minder)
[ATTACH=CONFIG]4691[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4692[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4693[/ATTACH]
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***