Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kachel vervangen
#1
de blower van mijn 245 bj '93 doet niks meer en ik denk dat ik de kachelunit moet laten vervangen. Wie weet een goed adres in de buurt van Lisse waar ik dit zou kunnen laten doen? Het schjnt nl nogal een hele klus te zijn.
groet, marc
Antwoord
#2
Ik denk dat niemand dat routinematig doet of zelfs maar de afgelopen 10 jaar. Dus, waarom vervang je blower niet gewoon zelf? Paar torx schroevedraaiers en een ochtend is alles wat je aan 'speciaal' gereedschap nodig hebt. Procedure staat stap voor stap precies in Volvo handboek TP30282 beschreven, staat op www.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik heb het zelf ook gedaan en ben geen sleutelaar. Het is goed te doen maar trek er een dag vooruit. Scheelt in ieder geval een hoop geld als je het zelf doen.
Antwoord
#4
Lijkt meer dan het is. Met een halve dag werk heb je een kachelmotor vervangen.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#5
Ben tot mijn spijt niet zo'n stoere sleutelaar als de meesten hier, maar heb toch een kachelmotorervaring.

Ik heb een kachelmotor laten vervangen, maar ik heb er wel wat van geleerd.
1. Het kost veel tijd (of veel geld).
2. Maar vooral: Als je het doet (of laat doen), doe het dan goed.

Ik heb het laten doen bij een aardig bedrijf (noem geen namen want wordt ook hier her en der aangeraden). Daar was ik een paar honderd euro aan kwijt. Na 1 rit deed hij het niet meer en heeft de garage het hersteld. Weer na een rit maakte hij zo'n onheilspellend geluid dat ik de ventilatie niet meer durfde te gebruiken. Daarna heb ik hem naar een andere garage gebracht. Daar was ik nogal wat aan kwijt, maar het ding doet het nu wel en ik durf hem ook nog te gebruiken. Hiephoi. Verder brandt de kachel voor het eerst als een sauna, wat ik bepaald aangenaam vind (scheelt weer sauna-entree).

Verder meldde de 'nieuwe' garage mij het volgende: De kachelmotor was door de vorige met 4 clipjes vastgezet en met wat plakband - brrr. Gevolg: motor zat los in de huls. Als ik wat overmoediger was geweest en het ding wel echt had gebruikt, was er daardoor veel meer kapot gegaan. De kachelmotor hoort met 20 clips te worden vastgezet, en dat is niet voor de sier.
Antwoord
#6
Dit is vrij simpel zelf te doen alleen moet je wel geduldig zijn en er de tijd voor hebben je bent hiermee zeker 4 a 5 uur mee bezig als je het netjes wil hebben.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo v-snaren vervangen 940 - specs moerelonline 2 3.769 20 December 2019, 23:45
Laatste bericht: RM
  Distributieriem vervangen UraniumFever 8 8.426 23 July 2017, 08:18
Laatste bericht: Fred180
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.373 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Vervangen D-riem DeBroeze 13 10.915 26 October 2015, 23:01
Laatste bericht: DeBroeze
  versnellingsbak rubber vervangen, wat plaatjes. en olie lekkage! 245GLE1981 7 7.767 23 July 2015, 21:23
Laatste bericht: skidje
  differentieel/ achteras (met vierkante bout), olie vervangen 245GLE1981 9 8.363 30 June 2015, 21:40
Laatste bericht: 245GLE1981
  Vervangen distributieriem en olie gertjanrouvoet 5 7.064 14 December 2012, 07:48
Laatste bericht: Dirk342
  Waterpomp vervangen. volvo 245 SE 1992 4 4.738 13 November 2012, 11:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Kleppendeksel krom, kan ik deze vervangen? job245 3 4.288 5 October 2012, 11:57
Laatste bericht: job245
  ruitenwissermotor koplamp vervangen? ToTalTim 1 3.161 25 June 2012, 14:10
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)