Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Door dat het deksel krom is lekt ie olie, nu heb ik van een vriend een ander kleppendeksel gekregen, die niet helemaal gelijk is. Vermoedelijk trekt de nieuwe ook minder snel krom (meer versteviging aan de binnenkant). Zou ik deze zomaar kunnen omwisselen of gaat dit niet passen op mijn B21a motor?
Hier beide types:
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Bij mijn B21 lekte de motor ook olie langs het kleppendeksel. Bij bij bleek de bovenkant van de kop niet vlak.
Een dubbele klepdekselpakking bleek de uitkomst te zijn!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die zullen allebei wel passen (die met de extra schotten is het oudere type) maar ik denk dat je ze gewoon wat harder aan moet draaien. Plat maken in de bankschroef, pasvlakken controleren en/of vlakschuren op de tafel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Bedankt voor de reacties!
Ik heb nu het model met de extra schotten er ingezet, ik hoop dat die minder snel krom trekt. Van een ander kreeg ik nog de tip het deksel zelf af te vlakken op een glasplaat met schuurpapier. Maar vervangen leek me makkelijker.
Mocht de lekkage in de kop zitten en niet het deksel, dan zal ik er ook nog een 2e pakking tussen leggen.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel