9 October 2011, 22:04
ik ben afgelopen week naar de knutseldag in gemert geweest, en daar heb ik tips gekregen om mijn B27 in de bertone beter te laten starten bij een warme start.
Koud springt ze mooi aan ook al moet je voorzichtig zijn met het gaspedaal anders slaat ze direct weer af, ik zelf twijfelde of dat nu komt door teveel of te weinig benzine. Bij een warme start is er wel een probleem en wil hij niet starten.
Volgens de kenner daar komt het doordat de schotel van de k-jet (onder mijn spinnekop) onvoldoende omhoog kan komen door de te weinig luchtstroom, en dan krijgt ze ook geen benzine. Dus slechte start tot er eindelijk genoeg benzine ingedruppeld is.
De oplossing zou een relais zijn die de koude start injector ook bij opgewarmde motor bedient. Zij kunnen dat maken. Ik ben meer van het zelf doen. Het is een hobby...............
wat is nu de vraag?
kent iemand deze oplossing? En evt de schakeling en hoe ik dit zelf kan maken????
Gilles
Koud springt ze mooi aan ook al moet je voorzichtig zijn met het gaspedaal anders slaat ze direct weer af, ik zelf twijfelde of dat nu komt door teveel of te weinig benzine. Bij een warme start is er wel een probleem en wil hij niet starten.
Volgens de kenner daar komt het doordat de schotel van de k-jet (onder mijn spinnekop) onvoldoende omhoog kan komen door de te weinig luchtstroom, en dan krijgt ze ook geen benzine. Dus slechte start tot er eindelijk genoeg benzine ingedruppeld is.
De oplossing zou een relais zijn die de koude start injector ook bij opgewarmde motor bedient. Zij kunnen dat maken. Ik ben meer van het zelf doen. Het is een hobby...............
wat is nu de vraag?
kent iemand deze oplossing? En evt de schakeling en hoe ik dit zelf kan maken????
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988