Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht op toeren komen
in navolging van velen hier de laatste tijd: ook ik heb sinds gisteren last van slecht stationair lopen, en moeilijk op toeren komen van de GLT, maar wat nog vreemder is, boven de 200-2500 rpm is er niets aan de hand, lekker lopen, geen rare dingen, maar stilstaan voor een stoplicht gaf gisteren twee x afslaan v/d motor :evil: :roll:
verder gereden, maar allervreemst was de benzine/LPG meter, die na A'dam-R'dam-A'dam( 190 km) nog steeds boven in stond.
vandaag eerst maar eens onder de motorkap gedoken, en er zat een slangetje van verdamper naar inlaatspruitstuk los, slangenklem was kapot( schudden van motorblok??)weer nieuwe erop en aangesloten, toch wel erg benieuwd naar LPG , dus maar even getankt, en wat blijkt?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Tongue [size=24px]12 liter op 190 km!!!!!, da's bijna 1 op 16!![/size]
rararara>>?? :lol: :lol: wel grappig, da's me nog nooit eerder gelukt, maar rijd wel knap kut.denk dat ze out of the blue ineens te arm is afgesteld??
ook klein beetje last van back-fire plofjes, of wellicht ook een ontstekingsprobleem??, ga ermee verder, maar 1 op 16........ Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
pas wel op dat je niet te schraal gaat rijden
de verbranding word dan veel te heet met alle gevolgen van dien
Antwoord
PP Check ook je accupolen en bedrading(?) even. Was bij mij slecht contact op een van de polen; reed ik half op benzine en half op gas!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
hehehe, finally de oorzaak>
katalysator heeft de geest gegeven :lol: :lol: , verstopt de hele boel, en slecht starten en op toeren komen is een gevolg daarvan:lambda zit erin gechroeft en registreerd niet de gebruikelijke waarden, waardoor de hele ontstekingsunit van slag raakt :roll: , ik slijp donderdag de kat. eruit, even dichtlassen en hopelijk weer opgelost Big Grin Big Grin ( en tegen 0,- kosten! Big Grin )
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:hehehe, finally de oorzaak>
katalysator heeft de geest gegeven :lol: :lol: , verstopt de hele boel, en slecht starten en op toeren komen is een gevolg daarvan:lambda zit erin gechroeft en registreerd niet de gebruikelijke waarden, waardoor de hele ontstekingsunit van slag raakt :roll: , ik slijp donderdag de kat. eruit, even dichtlassen en hopelijk weer opgelost Big Grin Big Grin ( en tegen 0,- kosten! Big Grin )
Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale. Zeker als je wagen een U9 aanduiding op het kenteken heeft. Dat zijn afwijkingen t.o.v. de typegoedkeuring, uitkijken dus. Ja ik weet het. Een nieuwe katalysator kost (een) vermogen.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
scimitar schreef:Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale.

Dat soort 'minor details' laat onze scharrelkoning zich niet door tegenhouden...... :lol:

Hoe is het BTW in de autohandel, PP?? Rustig, of niet? Tongue
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
scimitar schreef:
Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale. Zeker als je wagen een U9 aanduiding op het kenteken heeft. Dat zijn afwijkingen t.o.v. de typegoedkeuring, uitkijken dus. Ja ik weet het. Een nieuwe katalysator kost (een) vermogen.

klopt, alleen rijd ik op LPG Big Grin Big Grin Big Grin en blijft m'n uitstoot/emissie dus binnen de perken :lol:
autohandel is even laag pitje; eerst de ( hele hoop) $$$van de belasting terug, dan 404 spuiten Big Grin , dan twee x op vakantie, dan verbouwen, dan operatie, dan ( wellicht) nieuwe job Big Grin en ( hopelijk) weer nieuwe bolides Big Grin
Antwoord
Vraag anders Robbert maar eens 8)
Antwoord
weet ik allang Big Grin Big Grin ([size=9px]heb je me zelf verteld :lol: )[/size]
Antwoord

Katalysator verwijderen = APK afkeur meen ik?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.245 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.016 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Pingelen bij hoge toeren Bromtol 22 9.836 2 August 2021, 20:31
Laatste bericht: Wouter265
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.515 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  auto start slecht andreolie 8 6.485 30 June 2020, 10:31
Laatste bericht: 245GLE1981
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.453 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68
  B200F Loopt slecht koud. ChielWel 13 9.222 3 January 2019, 21:49
Laatste bericht: Naciremus
  Slecht lopen en inhouden / uitvallen koude motor 2.3 uit '88 Dennis1995 14 11.715 19 November 2017, 22:08
Laatste bericht: Dennis1995
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 34.328 1 April 2017, 05:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 245 b200f loopt zeer slecht decl00ne 4 6.517 6 January 2017, 18:55
Laatste bericht: decl00ne

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)