Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
in navolging van velen hier de laatste tijd: ook ik heb sinds gisteren last van slecht stationair lopen, en moeilijk op toeren komen van de GLT, maar wat nog vreemder is, boven de 200-2500 rpm is er niets aan de hand, lekker lopen, geen rare dingen, maar stilstaan voor een stoplicht gaf gisteren twee x afslaan v/d motor :evil: :roll:
verder gereden, maar allervreemst was de benzine/LPG meter, die na A'dam-R'dam-A'dam( 190 km) nog steeds boven in stond.
vandaag eerst maar eens onder de motorkap gedoken, en er zat een slangetje van verdamper naar inlaatspruitstuk los, slangenklem was kapot( schudden van motorblok??)weer nieuwe erop en aangesloten, toch wel erg benieuwd naar LPG , dus maar even getankt, en wat blijkt?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:  [size=24px]12 liter op 190 km!!!!!, da's bijna 1 op 16!![/size]
rararara>>?? :lol: :lol: wel grappig, da's me nog nooit eerder gelukt, maar rijd wel knap kut.denk dat ze out of the blue ineens te arm is afgesteld??
ook klein beetje last van back-fire plofjes, of wellicht ook een ontstekingsprobleem??, ga ermee verder, maar 1 op 16........
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
pas wel op dat je niet te schraal gaat rijden
de verbranding word dan veel te heet met alle gevolgen van dien
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
PP Check ook je accupolen en bedrading(?) even. Was bij mij slecht contact op een van de polen; reed ik half op benzine en half op gas!
79-er 242 GT B23e
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
hehehe, finally de oorzaak>
katalysator heeft de geest gegeven :lol: :lol: , verstopt de hele boel, en slecht starten en op toeren komen is een gevolg daarvan:lambda zit erin gechroeft en registreerd niet de gebruikelijke waarden, waardoor de hele ontstekingsunit van slag raakt :roll: , ik slijp donderdag de kat. eruit, even dichtlassen en hopelijk weer opgelost  ( en tegen 0,- kosten!  )
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
scimitar schreef:Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale.
Dat soort 'minor details' laat onze scharrelkoning zich niet door tegenhouden...... :lol:
Hoe is het BTW in de autohandel, PP?? Rustig, of niet?
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
scimitar schreef:PP schreef:hehehe, finally de oorzaak>
katalysator heeft de geest gegeven :lol: :lol: , verstopt de hele boel, en slecht starten en op toeren komen is een gevolg daarvan:lambda zit erin gechroeft en registreerd niet de gebruikelijke waarden, waardoor de hele ontstekingsunit van slag raakt :roll: , ik slijp donderdag de kat. eruit, even dichtlassen en hopelijk weer opgelost ( en tegen 0,- kosten! ) Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale. Zeker als je wagen een U9 aanduiding op het kenteken heeft. Dat zijn afwijkingen t.o.v. de typegoedkeuring, uitkijken dus. Ja ik weet het. Een nieuwe katalysator kost (een) vermogen.
klopt, alleen rijd ik op LPG  en blijft m'n uitstoot/emissie dus binnen de perken :lol:
autohandel is even laag pitje; eerst de ( hele hoop) $$$van de belasting terug, dan 404 spuiten  , dan twee x op vakantie, dan verbouwen, dan operatie, dan ( wellicht) nieuwe job  en ( hopelijk) weer nieuwe bolides
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Vraag anders Robbert maar eens 8)
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
weet ik allang  ([size=9px]heb je me zelf verteld :lol: )[/size]
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
|