Topics: 41
in navolging van velen hier de laatste tijd: ook ik heb sinds gisteren last van slecht stationair lopen, en moeilijk op toeren komen van de GLT, maar wat nog vreemder is, boven de 200-2500 rpm is er niets aan de hand, lekker lopen, geen rare dingen, maar stilstaan voor een stoplicht gaf gisteren twee x afslaan v/d motor :evil: :roll:
verder gereden, maar allervreemst was de benzine/LPG meter, die na A'dam-R'dam-A'dam( 190 km) nog steeds boven in stond.
vandaag eerst maar eens onder de motorkap gedoken, en er zat een slangetje van verdamper naar inlaatspruitstuk los, slangenklem was kapot( schudden van motorblok??)weer nieuwe erop en aangesloten, toch wel erg benieuwd naar LPG , dus maar even getankt, en wat blijkt?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:  [size=24px]12 liter op 190 km!!!!!, da's bijna 1 op 16!![/size]
rararara>>?? :lol: :lol: wel grappig, da's me nog nooit eerder gelukt, maar rijd wel knap kut.denk dat ze out of the blue ineens te arm is afgesteld??
ook klein beetje last van back-fire plofjes, of wellicht ook een ontstekingsprobleem??, ga ermee verder, maar 1 op 16........
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 28
pas wel op dat je niet te schraal gaat rijden
de verbranding word dan veel te heet met alle gevolgen van dien
Topics: 9
PP Check ook je accupolen en bedrading(?) even. Was bij mij slecht contact op een van de polen; reed ik half op benzine en half op gas!
79-er 242 GT B23e
hehehe, finally de oorzaak>
katalysator heeft de geest gegeven :lol: :lol: , verstopt de hele boel, en slecht starten en op toeren komen is een gevolg daarvan:lambda zit erin gechroeft en registreerd niet de gebruikelijke waarden, waardoor de hele ontstekingsunit van slag raakt :roll: , ik slijp donderdag de kat. eruit, even dichtlassen en hopelijk weer opgelost  ( en tegen 0,- kosten!  )
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 15
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 49
scimitar schreef:Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale.
Dat soort 'minor details' laat onze scharrelkoning zich niet door tegenhouden...... :lol:
Hoe is het BTW in de autohandel, PP?? Rustig, of niet?
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
scimitar schreef:PP schreef:hehehe, finally de oorzaak>
katalysator heeft de geest gegeven :lol: :lol: , verstopt de hele boel, en slecht starten en op toeren komen is een gevolg daarvan:lambda zit erin gechroeft en registreerd niet de gebruikelijke waarden, waardoor de hele ontstekingsunit van slag raakt :roll: , ik slijp donderdag de kat. eruit, even dichtlassen en hopelijk weer opgelost ( en tegen 0,- kosten! ) Een zeer efficiente oplossing. Helaas ook een illegale. Zeker als je wagen een U9 aanduiding op het kenteken heeft. Dat zijn afwijkingen t.o.v. de typegoedkeuring, uitkijken dus. Ja ik weet het. Een nieuwe katalysator kost (een) vermogen.
klopt, alleen rijd ik op LPG  en blijft m'n uitstoot/emissie dus binnen de perken :lol:
autohandel is even laag pitje; eerst de ( hele hoop) $$$van de belasting terug, dan 404 spuiten  , dan twee x op vakantie, dan verbouwen, dan operatie, dan ( wellicht) nieuwe job  en ( hopelijk) weer nieuwe bolides
Topics: 14
Vraag anders Robbert maar eens 8)
weet ik allang  ([size=9px]heb je me zelf verteld :lol: )[/size]
Topics: 30
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
|