Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Heeft het nog zin om deze klauw gangbaar te maken?
![[Afbeelding: remklauw6.jpg]](http://img853.imageshack.us/img853/8324/remklauw6.jpg)
![[Afbeelding: lekkeklauw.jpg]](http://img684.imageshack.us/img684/5517/lekkeklauw.jpg)
Of is dit niet aan een leek besteed?
Volgens mij doet deze het al een tijdje niet meer....
Roest in de cylinder... droog
De laatste weken trok mijn 245 een beetje naar links :-\
Kwam zelfs stukjes borgveer tegen in de stof hoesjes!
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:Roest in de cylinder... droog
De roest die zichtbaar is op de foto's in beide zuigertjes kan geen kwaad.
Aan die kant staat geen olie.
Gangbaarheid kun je controleren door even met de klauw los het rempendeaal in te trappen,waardoor de zuigertjes naar buiten komen.Niet te veel!Anders liggen de zuigertjes op straat.
Hierna de zuigertjes weer naar binnen drukken dmv een waterpomptang.
Maar als de auto al "trekt" is de klauw wel verdacht.
En ik zou voor nieuw kiezen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Ik heb mijn klauwen gereviseerd met een setje van 15 eu per klauw.
Dat is prima te doen.
Je moet alleen even voorzichtig de zuigers uit de cilinder halen.
D.w.z. absoluut rechtstandig er uit halen!
Ik heb dat gedaan door onder de rand waar de stofhoes normailter invalt, tegenover elkaar 2 schroeven draaiers in de rand te zetten en er rustig en gelijkmatig druk op te zetten.
Revisie is dacht ik een heel stuk goedkoper dan een andere klauw!
Alles goed schoon maken, controleren of de boel goed past, nieuwe keerringen plaatsen met een beetje remmenvet, zuigertjes er in, stofhoesje er om (ook even voldrukken met remmenvet zodat de zuigertjes niet roesten op het deel waar ze uitsteken), klaar!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Ik heb een setje geventileerde schijven + klauwen op de kop kunnen tikken.
Het e.a. zit er nu op en ben bezig te ontluchten. Dit wil nog niet echt vlotten

Zaterdag nog maar eens proberen.
Als alles werkt ga ik zeker de oude klauwen reviseren.
Al is het maar om er meer kennis van te krijgen.
Bedankt!
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998