Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Is mijn hoofdremcilinder lek?
Als ik smorgens in de auto stap dan heb ik wel een hard rem pedaal maar geen remmen.
Na een sec of 4 zakt het pedaal iets dieper weg en dan heb ik wel remmen.
Als ik de motor niet eerst start dan duurt het iets langer.
Als hij eenmaal remt dan blijft dat ook bijna de hele dag goed.
Soms heeft hij het na een uur of 3 wel weer een beetje.
Verder remt het daarna gewoon goed.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Wellicht het membraam van je rembekrachtiger? Zoiets kwam laatst op een ander forum voorbij.
Groeten, Boele
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Da's helemaal een rembekrachtigerprobleem. Mijn blauwe 144 heeft het ook, al 2 jaar. Het sist een beetje als je remt.
Op zich went het wel, elke ochtend de rem wakker schudden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Oke bedankt, ik zal van de week eens kijken of ik het kan vinden.
Als ik hem te koop zet moet hij natuurlijk wel helemaal goed zijn.
En zeker de remmen, das toch wel een belangrijk onderdeel van de auto hahaha.
Ik ben nu eerst de laatste twee roestgaatjes aan het weghalen in de vloer.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Jerry schreef:Oke bedankt, ik zal van de week eens kijken of ik het kan vinden.
Als ik hem te koop zet moet hij natuurlijk wel helemaal goed zijn.
En zeker de remmen, das toch wel een belangrijk onderdeel van de auto hahaha.
Ik ben nu eerst de laatste twee roestgaatjes aan het weghalen in de vloer.
Ik zal als ik jou was nog even wachten met het dichtlassen van de vloer, en eerst de remmen aanpakken, kun je in noodgeval via de 2 gaten in de vloer de auto met je voeten afremmen...................:biggrin:
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Hahaha, zulke kleine voetjes heb ik niet hoor.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heb ook ong. 5 jr mijn vrouw in een 144 met dezelfde symptomen laten rijden. Als die bekrachtiger dan eenmaal op "gang" was remde het de rest van de rit uitstekend. Maar is dit echt een probleem van de bekrachtiger cq membraan?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Absoluut. Dankzij dit kleine probleempje rem je de eerste keer of twee onbekrachtigd (de wagen remt dus wel af maar je duwt je een breuk), en dan de derde keer grijpt de bekrachtiger ineens in zodat je met je neus op het stuur zit.
Wijzer (en beurser) geworden trap ik nu de pedaal eerst goed in terwijl ik stil sta en het toerental iets verhoogd is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
dat euvel had mijn auto ook toen ik hem ging ophalen, echter bleef dat zo, vond ik reden om um te vervangen..
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
En ik maar denken dat ik een vreemd probleem heb :verward:, maar als ik het zo hoor is het bijna gewoon hahhaa.
Nou ik ga het toch maken want zo kan ik hem echt niet verkopen.
Past een bekrachtiger van een 2serie ook of moet ik op zoek naar een orginele bekrachtiger van een 1 serie?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970