Topics: 76
Ik heb het vermoeden dat de achter remmen van mijn Volvo 240 estate uit 1993 Niet of nauwelijks meer remmen. De voorschijven zijn mooi glimmend terwijl er op de achter remmen wat vlekjes blijven zitten. Wat zou dit kunnen zijn en is dit eenvoudig zelf op te lossen? Er komen, voor zover waarneembaar, geen rare geluiden van de achterkant.
Topics: 176
26 June 2014, 19:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 June 2014, 19:39 door Rob.)
KLinkt alsof de cilinders niet meer meedoen.
Check deze even,
Onderwerp: FAQ: Revisie remklauw (lijkt moeilijker dan het is).
Tip 1: koop een
goede open ringsleutel
Tip 2: koop een
eazybleed of maak er zelf 1
Onderwerp: Homebrew EasyBleed
Tip 3: spuit een week van tevoren elke dag je ontlucht-nippels in met
Imal, kruipolie o.i.d..
Tip 4: voor dat je aan een complete revisie begint: verwijder een achterwiel, verwijder de remblokjes en laat iemand op het rempedaal drukken en kijk wat er gebeurt. (enige vorm van beweging).
Zorg er wel voor dat je de cilinders er nu niet uitdrukt, omdat ze nu veel verder naar buiten kunnen doordat er geen remblokken meer in zitten.
neem een latje oid en plaats dat op de plek van de remblok.
Latje plaatsen, rem indrukken, cilinder inspuiten en weer terugduwen.(met bijv een grote waterpomptang, of als ie wel wil, met de hand)
Dat net zo vaak herhalen totdat alles weer gangbaar is.
Topics: 84
Achterremmen doen niet veel, alleen voorkomen dat de achterwielen de voorkant inhalen. Ze worden begrensd door twee flinke kleppen hangend boven de achteras.
De remcilinders en -zuigers masseren zou ik mee beginnen (paar keer in en uit), en dan de remvloeistof laten doorlopen. Ik zou geen oplosmiddelen of spuitbussen gebruiken achter de stofhoezen van de remmen, de rubbers in de klauwen kunnen daar misschien niet tegen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969