30 November 2010, 22:57
Afgelopen weekend viel me ineens op dat er een flinke benzinedamp te ruiken is als je de motor direct afzet na een rit. Ik weet niet hoe lang 'ie dat al doet, normaliter loop ik gelijk weg als ik ben uitgestapt.
De benzinepomp is een half jaartje oud, benzineslangen zijn droog. Als ik de motor even laat draaien voor ik hem afzet, ruik ik niets.
Ik heb zelf het vermoeden dat de vlotterkamer overloopt als je een stuk gereden hebt en de motor direct afzet bij parkeren, vooral omdat ik de damp dus niet ruik als 'ie nog even stationair draait.
Dat van afgelopen weekend was ook wel erg extreem; ik kwam net van de snelweg af waar ik zo'n 50 km achtereen had gereden en zette hem direct af toen ik eenmaal stilstond.
Iemand een suggestie?
Edit: het gaat om een B19A van '81 trouwens
De benzinepomp is een half jaartje oud, benzineslangen zijn droog. Als ik de motor even laat draaien voor ik hem afzet, ruik ik niets.
Ik heb zelf het vermoeden dat de vlotterkamer overloopt als je een stuk gereden hebt en de motor direct afzet bij parkeren, vooral omdat ik de damp dus niet ruik als 'ie nog even stationair draait.
Dat van afgelopen weekend was ook wel erg extreem; ik kwam net van de snelweg af waar ik zo'n 50 km achtereen had gereden en zette hem direct af toen ik eenmaal stilstond.
Iemand een suggestie?
Edit: het gaat om een B19A van '81 trouwens

1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL