Topics: 4
Na en revisie van mijn carburateur ben ik nu bezig met het (stationair) afstellen. Nu weet ik waarmee ik dit moet doen, de schroef links naast de vacuumslang op de inlaat, maar er zit nog een schroef op de carburateur waarop het stationair toerental ook reageert. Dit is de schroef die vastzit aan de carburateur en op de foto zit deze net boven de vacuümslang. Iemand enig idee waarvoor deze schroef is?
Daarnaast zit de stationaire schroef ook behoorlijk los waardoor deze volgens mij ook weer versteld als je gaat rijden. Iemand hier ook ervaringen mee?
[img width=359 height=600]http://img98.imageshack.us/img98/4531/imag0120q.jpg[/img]
244DL 1983
Topics: 82
Als je motor de schroef in het spruitstuk heeft, moet je die gebruiken en de schroef in de carb dichtdraaien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 35
De schroef in de carburateur regelt het CO bij. Beter dichtdraaien, inderdaad, afstellen van het mengsel en dus CO doe je door de naald- en sproeierhoogte af te stellen.
Topics: 22
Op dit forum is er al meer overgeschreven en
hier vond ik ook erg nuttige info over het afstellen van deze carburateur. Let op dat ze hier ook het synchroniseren van twee carbs bespreken.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 4
Ik ben blij dat ik nu weet waarmee ik het stationairtoerental mee moet afstellen. Ik zal die andere dichtdraaien. Andere vraag: de schroef die op het spruitstuk zit, kan je die er normaliter helemaal uitdraaien of niet? Als ik deze nu omhoog draai loopt deze nu namelijk vast.
244DL 1983
Topics: 82
Die schroef kan eruit zoals-ie erin gegaan is, maar ik heb wel eens zo'n messing schroefje gehad wat spontaan een heel stuk schroefdraad verloor, vervolgens dol draaide en daarna dus loos in z'n gat draaide maar er niet uitkwam.
Niks forceren is dus het advies. Messing in gietaluminium, niet geweldig stevig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969