Topics: 3
Mijn kofferbakklep blijft niet open staan en ik heb onlangs goede gasveren mogen ontvangen van iemand anders.
Alleen na wat turen naar de constructie lijkt het me bijna onmogelijk om die veren te vervangen. Vanuit binnen kan je ze zien zitten onder de 'hoedenplank'. Er zit een soort klemmend busje in het bevestiging gat naar de kofferbakklep.
Weet iemand hoe dit het beste kan? het gaat om een volvo 144 uit '68.
Volvo 144 '68
Topics: 12
Je kan ze er zo tussen zetten. Ik heb wel een paar passende voor je! ;D
Topics: 288
Volvo heeft daar een speciaal gereedschapje voor, daarmee opspannen, als je een grote bankschroef hebt / kunt gebruiken, dan kun je ze enkele centimeters indrukken en tijdelijk in die stand blokkeren met ijzerdraad oid. Vervolgens plaats je ze tussen de bevestiging, druk de klep iets dicht en knip de tijdelijke blokkering door ende klaar..
Het opspannen lukt ook wel met een bankschroef en een stuk ijzerdraad denk ik maar het gaat me om de bevestiging van de gasveer op de auto/kofferklep. Aan een kant is dit gewoon open maar aan de andere kant van de veer zit hier een soort busje. Ik zal vanavond of morgen een foto maken voor de duidelijkheid!
Volvo 144 '68
hoeft niet, de veer (in een huisje, want dat is het..) zit tussen "vorken" geklemd, eentje aan de auto, de ander heeft ie zelf, valt er "zo" uit..
O op die manier, dit weekend zal ik het eens los gaan maken. Als ik de klep dicht doe kan ik de gasveer vanuit binnen (onder hoedenplank zitten gaten naar de achterbak) wel vastzetten met een stuk ijzerdraad, dan de klep open en als het goed is springt het handeltje dan los? Ik laat het nog wel weten! bedankt voor de info.
Volvo 144 '68
..en een paar tie-rips er omheen om te voorkomen dat je draad er af schiet..