Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo loopt de volvo eindelijk weer lekker denk ik hem te verwennen met een setje nieuwe v-snaren (begonnen behoorlijk te piepen) breken er twee bouten af >

>
Ik ga zo opzoek naar vervangende bouten maar het vervelende is dat de rest van die grote bout, welke het blok ingaat, nog in het blok zit. Hoe kan ik dit er het beste uithalen?? Ik hoop dat dit lukt zonder de schroefdraad te beschadigen.
Iemand tips en tricks???
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Afgebroken bout kan je stukje staal oplassen en zo eruit draaien, garages hebben er handige linksdraaiende taps voor. Misschien kan je op een volle accu alleen nog naar een werkplaats rijden?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
ik heb het geprobeerd met een linksdraaiend tapje maar het ding zit muur vast. Hoewel het een vrij nieuwe bout is ??? ???
maar kan ik wel rijden zonder v-snaren?? Als ik rij en er wordt niets opgeladen kan ik dan wel blijven rijden? Of houdt het op een gegeven moment op?
Dichtsbijzijnde werkplaats zit op een kilometer of 10..
Vervangende bouten in huis is igg iets..........
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
denk ook even aan je waterpomp, als je die snaar mist.....
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
inderdaad waterpomp werkt natuurlijk ook niet meer. Hmmmm misschien toch maar niet rijden dan.
Is er niet iemand in de buurt van Almere die me uit de brand kan helpen?? Uiteraard voor een vergoeding van de gereden kilometers.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat is de spanner die je daar los hebt liggen, aan de onderkant zit je dynamo nog vast. Waarom prop je er geen stuk hout tussen voor die 10 km?
Of je trekt de dynamo met een spanband rond de stabilisatorstang/motorsteun/iets anders strak.
Nog een bout die daar verleidelijk dicht in de buurt zit is de onderste bout vd waterpomp, improviseer ÃÃn of ander stangetje wat de dynamo een beetje op zijn plek houdt.
Wat is Almere voor een garagewoestenij dat je 10 km moet rijden? Als je 100 km wilt rijden kan ik morgenavond die bout er voor je uithalen (mits vlak met het blok afgebroken of iets eruit stekend).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Helemaal gelijk Marc, de bout was al gebroken voor ik ermee begon dus voor een klein stukje kan ik gewoon het spul weer terugplaatsen en de gebroken bout even laten voor wat het is. Afgelopen zaterdag nog 300km gereden met waarschijnlijk die gebroken bout moet 10km ook wel lukken.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik heb alles (v-snaren, fan etc.) weer teruggeplaatst en dmv een spanband spanning op de v-snaren gezet. Als ik het spul ronddraai met de hand gaat alles mee moet goed gaan voor een stukkie lijkt me.
Ik zal een postje doen als alles weer in orde is.
Misschien heeft iemand een idee waarom deze bout gebroken is. Toen de distr. riem vervangen is (maand of zeven geleden) was de bout ook al door ??? ??? ??? En nu dus weer....
ow en Marc de bout is net iets in het blok afgebroken >

>
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Te hard aangedraaid (het is niet echt een grote bout in mijn beleving) of de verkeerde bout van de bouwmarkt (4.6 prullen). Koop een 8.8 bout, en niet te hard aandraaien. Hij hoeft alleen maar een rubber bus op zijn plek te houden, en dat is maar een draaipunt.
En controleer of de bout niet te lang, dan draai je hem misschien te hard aan tegen de bodem van het boutgat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo het is weer klaar. Jammer dat het niet gelukt is om het zelf te doen. Ik heb geprobeerd om met een linksdraaiend tapeind het stuk eruit te draaien maar zat muurvast helaas..
Garage heeft hem uitgeboord en voorzien van een Helicoil. Nu hopen dat ie wat langer meegaat...