Topics: 43
Topics: 176
Gefeliciteerd!, kan er over mee praten ;D
Idd, geen vergelijk; ik vond de 245 al heerlijk rijden, maar na 2 sec in de D5 gereden te hebben, was ik om.
(wel fors minder bagageruimte zeg!)
Zelf sleutelen doe ik er ook niet aan; de onderhoudsbeurten zijn btw wel vreselijk duur >
Je zal nu wel wat meer tijd doorbrengen op
volvo-forum
Nu nog een mooie spoiler achterop en hij is af (niet naar de dealer voor de spoiler, gewoon in de UK halen, check bovengenoemd forum).
Valt zo'n 140pk Bi-fuel nou eigenlijk ook te chippen?
Die van mij is met een kleine ingreep van 163 naar 198pk gegaan; lekker hoor!
Topics: 44
een gewone 2.4 140 pk is zo naar de 170 pk te chippen(zijn dezelfde motoren)
maar bij een bifeul is de gasinstalatie berekend op 140 pk dus denk niet dat hij aan de 170 komt
daarvoor zal de verdamper te klein zijn en de verdeler
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 43
Chippen is niet aan de orde. Ik heb nog een 740 tic als "hobby-auto". Als ik wil chippen wordt de 740 gechipt.
Belastingvrij rijden is echt geweldig wanneer je oldtimer ook betrouwbaar is. De 244 kon wel wat onderhoud gebruiken. Leuke wagen die je voor weinig geld als doe-het-zelver op de weg kunt houden, maar ik heb er te weinig tijd meer voor. Op een gegeven moment is het mooi geweest. De 740 vind ik een hele bijzondere wagen. Deze wagen koester ik en zal uiteindelijk in zeer goede staat worden gebracht. Toch rijdt de 740 tic duurder als belastingvrije (vanaf dec.) auto op benzine, dan de v70 bi-fuel. Het omslagpunt ligt dan wel bij 1400 km per maand. Onderhoudskosten heb ik dan niet meegerekend.
Voor het onderhoud van de V70 reken ik gemiddeld 1000 euro per jaar aan onderhoudskosten. Kan natuurlijk altijd een dure reparatie tussendoor komen, maar kijkend naar de 850 van mijn pa (in principe zelfde motor) heb ik alle vertrouwen in de techniek die volvo in deze auto's heeft toegepast. Wellicht dat ik zelf nog de remschijven en -blokken zou kunnen vervangen, of een keer een filterwissel, maar belangrijk is dat het onderhoud goed geregistreerd blijft. Eerstvolgende groot onderhoud zal ik met de kerst laten uitvoeren. Tot die tijd is het slechts vloeistof/olie-peil controleren.
Volvo 740 tic '84.