Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik en mijn 855
[Afbeelding: p3070019.jpg]
Michiel Maas 44 jaar. Ben nu in het bezit van een 850 estate 1995 op lpg met pas 458dkm op de teller. Liever nog zou ik een 240 estate willen, is voor mij toch net ff meer Volvo. Mijn 850 rijdt nog uitstekend en blijf deze nog even doorrijden. Mijn beroep is docent aan de Hogeschool Utrecht aan de faculteit Maatschappij en Recht.
Graag wil ik kennismaken met deze site en het forum wat hieraan gekoppeld is. Ik ben al actief op het 850forum en bezoek ook wel eens volvo-forum.nl voor 240 info. Het is goed dat er ook een andere site is met Volvo-informatie.

[Afbeelding: Foto-ZJRKPLHT.jpg]

[Afbeelding: Foto-ZC7PPMTU.jpg]

[Afbeelding: Foto-8JD4I6BJ.jpg]
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
Welkom hier! Leuke auto! Vertel eens wat meer over je 850! En mijn andere vraag; wat doet een Volvo 200-serie met jou, of wat vind je van een Volvo 200 als 850 rijder?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Welkom hier! Leuke auto! Vertel eens wat meer over je 850! En mijn andere vraag; wat doet een Volvo 200-serie met jou, of wat vind je van een Volvo 200 als 850 rijder?
Ik heb mijn 850 nu zo'n 2 jaar. Had bij aankoop wat achterstallig onderhoud. Begonnen met vervangen van bougies, kabels rotor en verdelerkap, verse sapjes erin en toen reed de auto uitstekend. er staat nu 458dkm op de teller en bij de laatste apk was het nodig een koplamp te stellen. Wink Vroeger heb ik een Volvo 343 DL type 1 gereden.

Een Volvo 200serie? Ja al lezend op fora (weblog van Stinky oa.)en sites van Volvo is het toch het model wat voor mij meer nog een echte Volvo is. Het is een youngtimer die het gevoel geeft een beetje een oldtimer te rijden maar toch modern genoeg is voor dagelijks gebruik zonder al te veel problemen. De 850 rijdt comfotabel, heeft een prachtige 5 cilinder met een supergave sound maar toch trekt een 240 estate me.
Deze is nog 4kanter en de achterwielaandrijving heeft ook wel iets bijzonders. Minder luxe maar daardoor meer echt autorijplezier. Ik vind het een beetje zonde om mijn 855 nu weg te doen omdat ie nog zo goed rijdt en het een uidaging is geworden hoeveel km ik nog mee kan rijden. (dat zouden er nog wel eens heel veel kunnen worden Sad) Mocht mijn 855 echt problemen gaan geven wordt het een overstap naar de 240, wel weer op lpg en een estate. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel zo lang kan wachten. Ook is er de mogelijkheid natuurlijk om een 240, op benzine, als 2e auto erbij te nemen. Ben dan wel benieuwd wat deze doet in de wegenbelasting en of deze als oldtimer is te verzekeren. Max 10dkm per jaar.
Ik zou graag naar een meeting willen van de 240 modellen om deze eens goed van dichtbij te bekijken en met eigenaren in gesprek te gaan. Hoe meer ik lees over de 240 hoe meer ik dit model wil hebben. BTW, hoe zijn de kwaliteiten van de 240 als caravantrekker??
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
Welkom maar ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden met zo'n 240 ding voor je uit je 850 stapt. ;D ;D ;D
Groeten van Frans
Antwoord
Hej Michiel! ook hier? ;D

Ik zie een 850 als een racemonster en een 240 als een onthaastings mobiel. Nog nooit
in zo'n 8 serie gereden maar het is heel anders. De enige overeenkomst is het logo op
de grille. Als je het niet erg vindt om aan alle kanten voorbij gereden te worden, dat de
linkerweghelft taboe is en dat er altijd wel dingetjes mis zijn met je auto, dan zul je
niet teleurgesteld zijn in een 240. Je krijgt er een heleboel voor terug: een mooie lange
neus, ontspannen aankomen op bestemming, zelf reparatietjes durven en kunnen doen,
mensen die spontaan naar je zwaaien en je aanspreken over je auto, een oceaan van
ruimte achterin en de wetenschap dat de auto je nooit zal laten staan aan de kant van
de weg. De eerstvolgende 240 meeting is geplanned voor het laatste weekend van
Oktober, in Utrecht Big Grin

c u there and then!
Antwoord
Stinky schreef:Hej Michiel! ook hier? ;D

Ik zie een 850 als een racemonster en een 240 als een onthaastings mobiel. Nog nooit
in zo'n 8 serie gereden maar het is heel anders. De enige overeenkomst is het logo op
de grille. Als je het niet erg vindt om aan alle kanten voorbij gereden te worden, dat de
linkerweghelft taboe is en dat er altijd wel dingetjes mis zijn met je auto, dan zul je
niet teleurgesteld zijn in een 240. Je krijgt er een heleboel voor terug: een mooie lange
neus, ontspannen aankomen op bestemming, zelf reparatietjes durven en kunnen doen,
mensen die spontaan naar je zwaaien en je aanspreken over je auto, een oceaan van
ruimte achterin en de wetenschap dat de auto je nooit zal laten staan aan de kant van

c u there and then!
Dat je er een hele boel voor terugkrijgt is een feit maar dat er veel mis gaat met een 240 vind ik toch echt niet. Ik kan na 23 jaar nog steeds op een hand tellen wanneer mijn 240 me in de steek gelaten heeft.
Antwoord
Ik schreef

dat er altijd wel dingetjes mis zijn met je auto

maar ook

dat de auto je nooit zal laten staan aan de kant van de weg

met dingetjes bedoel ik piepjes en kraakjes en scheurtjes en lampjes
en krasjes en drupjes. dingetjes dus. niet "in de steek laten". dat nooit! Smile

Antwoord
Stinky schreef:Hej Michiel! ook hier? ;D

c u there and then!

Ik voldoe niet aan alle eisen voor een 240rijder maar je daagt me uit. Maarrr zoals ik al heb geschreven, de 850 voldoet nog en ik rij met respect voor de km die hij al heeft gereden dus ik moet nog ff geduld hebben. Ik kijk uit naar een 240meeting om ze van dichtbij te kunnen bewonderen. De klassiekerbeurs is er DE gelegenheid voor. ;D @Stinky: welke dag ga je ? zoek ik je 240 op.
Antwoord
M'n buurman heeft z'n 2CV verkocht en wil met me mee naar de VKB. Ik wil op de
zaterdag gaan, ik hoop hij ook. Zie ik je daar! Big Grin
Antwoord
Welkom hier.
Goede keus, om voor de 245 te gaan, alhoewel ik de 850 ook een hele gave bak vindt om te zien.
Ik zou gewoon 1 er naast nemen, niet de 850 weg doen.

Ik rijd al jaren 245 en kan Stinky's bevindingen niet helemaal delen.

Citaat:Als je het niet erg vindt om aan alle kanten voorbij gereden te worden, en de
linkerweghelft taboe is.

Absoluut niet mee eens, ik rijd met mijn 2.3GLE lpg altijd links en vaak zwaar illegale snelheden zonder problemen.
Tussen de 140 en 160 rijdt hij het lekkerste.

Citaat:ontspannen aankomen op bestemming,

Mwoach, davalwelmeee.
De 245 staat bekend om zijn "zwabber" rij eigenschappen (die overigens goed te verhelpen zijn)
Rij maar eens met volle bepakking op topsnelheid, op zijn 14" ballonbandjes met uitgelubberde rubbers.
Een boot is koersvaster.

Citaat:en de wetenschap dat de auto je nooit zal laten staan aan de kant van
de weg
Hmmmmm, mijn ervaring is toch echt anders, maar altijd snel simpel en goedkoop op te lossen

Het is een superbak hoor! ik doe 'm ook nooit meer weg en vindt 'm gaver en practischer dan mijn 200pk D5.
Leuk en simpel zelf sleutelen en 99% van de reparaties is met de kennis die hier zit goed te doen.
Aanrader!

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 233.250 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.792 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.051 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 198.955 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.410 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.275 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 11.057 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.538 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.444 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 28.903 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)