15 July 2009, 12:25
Had getracht via email Marc1970 (specialist hier volgens mij) hierover te benaderen. Na een dag is de emil blijkbaar nog niet aangekomen dus bij deze:
Een vriend van me heeft met zijn amazone het probleem dat deze bij (te) hoge snelheid en filerijden een te warme motor krijgt. Gisteren even gechecked met de infrarood meter en inderdaad. Na een normale rit is de temp. bovenop het blok ergens rond the 75 - 85 graden. Laat je de Amazon nog een 15 miniuten draaien dan loopt de temp op tot boven de 100 graden.
Dit fenomeen doet zich zowel op Gas als Benzine voor.
Ontsteking zou goed staan maar laat me eens weten we de aanbevolend graden BDP moeten zijn met een indicatie van de kontaktpunthoek.
Ik hoor graag, Joseph
Een vriend van me heeft met zijn amazone het probleem dat deze bij (te) hoge snelheid en filerijden een te warme motor krijgt. Gisteren even gechecked met de infrarood meter en inderdaad. Na een normale rit is de temp. bovenop het blok ergens rond the 75 - 85 graden. Laat je de Amazon nog een 15 miniuten draaien dan loopt de temp op tot boven de 100 graden.
Dit fenomeen doet zich zowel op Gas als Benzine voor.
Ontsteking zou goed staan maar laat me eens weten we de aanbevolend graden BDP moeten zijn met een indicatie van de kontaktpunthoek.
Ik hoor graag, Joseph
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..