Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plaatwerk vervangen en waar bestellen
Ik ben al een tijdje aan het lezen over het vervangen etc van plaatwerk,
maar waar kan ik dit het beste bestellen en wat moet ik bestellen?
In dorpels bijvoorbeeld heb je een hoop variaties wat als ik nou de hele dorpel wil vervangen?
Wat moet ik dan bestellen?

Net als de balken en de bodem enzo?
Of kan ik het beste gewoon een paar platen halen van een mm dik en daar alles uit maken?
Antwoord
euro-autoparts.nl, verzenden ook, niet duur!
deze ook
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
ik heb het zelf opgehaald bij euro-autoparts; ze zitten om de hoek Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Ik heb altijd dorpels en bodemdelen zelf gemaakt van platte 1 mm plaat, behalve een keer een complete DAF dorpel.

Meestal zijn die dorpels van boven nog wel aardig, de ellende begint bij de naad onderaan en de aansluiting met de bodemplaat, en meestal vanaf de achterste wielkast naar voren. Het zijn relatief rechte stukken met simpele bochten, op een zetbankje ben je zo klaar met een stuk van 50-60 cm.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
idem zeer goede (maar minder recente) ervaringen met euro-autoparts!

Enige wat nog beter is, is de aanpak van Arie-Jan door een harde donor te kopen en daar alles uit te slijpen!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie schreef:idem zeer goede (maar minder recente) ervaringen met euro-autoparts!

Enige wat nog beter is, is de aanpak van Arie-Jan door een harde donor te kopen en daar alles uit te slijpen!

kostentechnisch zeker wel. Maar het kost ook meer werk want het moet er ook nog ergens uit. Voordeel is inderdaad dat je kunt pakken wat je nodig hebt, mits het spul hard is. En dat lijkt t tot nu toe keurig. Behalve de rand onder de achterklep... :-\
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
shit >Sad Dan had bij mij maar een kale italiaan uit 1989 opgehaald. Is alles nog goed van...... Smile
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
skidje schreef:shit >Sad Dan had bij mij maar een kale italiaan uit 1989 opgehaald. Is alles nog goed van...... Smile

Ach dat achterste deel koop ik dan wel. Sommige mensen hebben geopperd dat ik misschien beter het chassisnummer zou omgooien. Maar dat is me te makkelijk. Het ging mij er juist om de auto zelf eigenhandig weer op te bouwen, hoeveel bloed zweet en tranen dat ook zal gaan kosten. Waar anderen stoppen (roest) wil ik dus gewoon door gaan.

Dus de mijne is straks WEL gewoon origineel, check mn parafan straks maar!! ;D ;D
Antwoord
voordeel van het overzetten van het originele plaatwerk is dat het iets dikker is dan het klokkerholm plaatwerk dat je bij euro autoparts koopt. en ik weet ook niet hoe lang het roestvrij blijft.

maar idd. het kost je wel wat meer tijd. maar vergis je ook niet in het werk om het klokkerholm plaatwerk pas te maken...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Jan-Willem schreef:Het plaatwerk wat je uit de andere volvo haalt is waarschijnlijk ook gegalvaniseerd.
Dit moet je echt goed wegslijpen als je een goede las wilt hebben.

Goed punt, die polar is zowieso verzinkt inderdaad. Dat ruik je ook wel bij het slijpen Sad Sad Hopelijk houdt het mondkapje eea tegen.

Jan-Willem schreef:Het klokkerholm spul is minder qua pasvorm, en minder dik.
Maar het valt mij reuze mee tot nu toe, heb toch al het e.e.a. liggen.
(heb trouwens nog achter vloerdelen liggen, verkeerd besteld)

ik heb de dikte opgemeten van het staal uit die polar; 1,5mm ;D ;D maar gemeten op de D-pillaar aan de achterzijde. Ik zal nog wel eens meten tussen door, her en der.

Jan-Willem schreef:Het roesten moet je toch in de gaten houden en behandelen, nadat je het 2e hands volvo spul hebt gelast
zal dat ook binnen zeer korte tijd gaan roesten als je dit ook niet goed behandeld.

Ik ga m zeker wel behandelen ja, na het spuiten. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Zowieso wil ik de lassen die ik maak vertinnen. En dan pas afplamuren. Ook de gehele voorruitstijl heeft toch echt flink te lijden gehad. Af en toe her en der een gaatje. Hopelijk wordt t geheel niet te dun. Want je slijpt veel weg rond de corrosieputten. Helaas.

Jan-Willem schreef:En meestal zijn de standaard onderdelen aan de beurt, wielkast dorpels e.d.
Zoek eens een volvo waarvan dit hard is, dan heb je alweer een harde volvo.
Heeft het dan nog zin het werk op je nek te halen, of zet je de radio om en breng je de andere weg?

Mijn harde volvo heeft een lantaarnpaal gezien. Dat is misschien nog wel te repareren. Rechtsvoor de chassisbalk tot aan het schutbord heeft wat rimpels. Had ik zo kunnen vervangen. Maarja...ik ga geen auto omkatten zei ik al. Ik vind het leuker om de 84-er weer even wat langer op de weg te zetten. En ik leer met de dag hoe het allemaal moet.

Jan-Willem schreef:Ben vanmiddag weer in de schuur en ga dan verder met de wielkasten...
Mij bevalt het prima de restauratie van de volvo, het is weer eens wat anders.

Greetz JeeWee

Wink kijk, zo mag ik het horen!! Succes.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Portier rubber vervangen 240 (1991) chrisvhout 9 1.363 27 September 2023, 17:14
Laatste bericht: chrisvhout
  Bekleding vervangen achterbank gydomatra 0 547 26 September 2023, 11:00
Laatste bericht: gydomatra
  kofferbak dempers vervangen Kogelman 16 4.470 24 April 2023, 08:46
Laatste bericht: Kogelman
  145 express dak vervangen gydomatra 9 2.080 1 October 2022, 16:54
Laatste bericht: Marc1970
  vervangen achterkant 265 welk plaatwerk nodig pepijnwk 4 3.817 12 August 2022, 16:48
Laatste bericht: pepijnwk
  mechanische teller kabel vervangen HSGHOR 9 3.659 4 December 2021, 15:19
Laatste bericht: Rin
  Elektrische zijspiegel vervangen 240. Hoe te doen??? Lucca076 1 1.520 27 July 2021, 20:32
Laatste bericht: Wijnand
  Raamlikker vervangen Biopowerenschede 3 2.232 7 July 2021, 17:16
Laatste bericht: Raymond_63
  Vervangen binnenspiegel 240 Biopowerenschede 2 2.239 7 July 2021, 15:49
Laatste bericht: Biopowerenschede
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.184 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)