Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moeilijk starten als hij warm is
#1
Hallo volvo liefhebbers,
als mijn auto gelopen heeft en warm is krijg ik hem bijna niet meer gestart, alleen als ik hem laat afkoelen.
Als hij koud is start hij als een trein, het betreft een 264 GLE uit 1980 6 cilinder 2.7 PRV motorblok en loopt op LPG op benzine krijg ik hem al helemaal niet gestart en daar loopt hij ook niet op (heeft hij vroeger wel gedaan).
Alvast bedankt,
Paul
Antwoord
#2
Hoi Paul,

Ik ken de blokken niet, en geef wat algemene ideeen.

Staat je ontsteking op tijd? Werkt de vervroeging goed?
Staat ie te rijk afgesteld?
Vacuumslangetjes allemaal verbonden en heel?
Andere slangen los geraakt?

Dit zijn de geijkte dingen om eerst uit te sluiten.

gr.

Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#3
hallo

heeft deze auto hydralische klepstoters

gegroet
Antwoord
#4
bobine ok ??? ???
had ooit een probleem met m´n 404 op LPG als ze warm was, startte dan voor geen meter, bleek dat er een miniscuul barstje in de bobine zat, en de olie die erin zit om te koelen uiteindelijk warm werd, vervangen en nooit meer een probleem mee gehad ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#5
goedeavond,kijk een keer naar je afstelling van de luchtschijf boven op het inlaat spruitstuk.Ik weet niet of je een keer een backfire gehad hebt maar als de schijf niet precies gecentreerd ligt of vast zit krijg je hem als ie warm is niet of moeilijk aan de gang.Het zijn niet de beste motoren voor lpg alhoewel ik zelf als leen auto een 760 2.8 automaat op lpg heb.Succes laat maar horen als ie het weer doet
Antwoord
#6
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 245 GL, gewoon een B23A met carburateur, Gelukkig start die goed op benzine.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
paul54 excuses dat ik je topic kaap, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Volvo.

De auto start goed met koude motor (met de choke uitgetrokken). Voordat ik de straat uit ben heb ik de choke alweer ingeduwd en loopt de auto mooi 800 toeren stationair. Alleen na ongeveer een half uurtje rijden gaat het stationair toerental schommelen. Van 200 naar 500 en weer terug naar 800. Soms slaat de motor net niet af, maar het zit tegen het randje. Als ik de motor dan af zet en een minuutje later weer probeer te starten hoor je rakakakaka. Met de choke helemaal uitgetrokken en gas geven start de motor weer langzaam, maar loopt nog steeds beroerd stationair.

Het betreft een B21A blok uit 79' met 175CD carburateur. Het blok heeft ongeveer 230.000 gelopen.

Ik heb een aantal foto's toegevoegd ter verduidelijking.

Zelf denk ik aan de slang van de carberateur naar de luchtfilter. Deze is, zoals je ziet, erg slecht. Wat mij ook opviel dat je het klepje van de luchtfilter dicht kan klappen? Kan dit ook onder het rijden gebeuren?

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!

(de camera maakt slechte foto's. Vandaar soms het roze beeld)

[Afbeelding: volvo245dl001.jpg]

[Afbeelding: volvo245dl002.jpg]

[Afbeelding: volvo245dl003.jpg]

[img width=450 height=600]http://img521.imageshack.us/img521/3692/volvo245dl004.jpg[/img]

[Afbeelding: volvo245dl005.jpg]

[Afbeelding: volvo245dl007.jpg]

Antwoord
#8
Volvo 245 : hoe is de conditie van bougies, contactpunten etc.?
Als het al een tijd geleden is dat die vervangen zijn dan zou ik daar eerst mee beginnen.
Bougies en contactpunten heb je voor een paar tientjes dus dat zijn de kosten niet. Check ook of je contactpunten op 0,4 opening staan afgesteld.
Antwoord
#9
Start gerust een nieuwe topic, jouw motor is toch duidelijk anders etc.
Die slangen die je daar te voorschijn haalt moeten wel luchtdicht aangesloten zijn, anders krijg je enorm veel valse lucht.
Bij een warme carburateurmotor moet je eigenlijk altijd wat gas geven om te starten. De choke zou ik daarbij niet gebruiken.

Die klapper bij het luchtfilter heeft alleen zin in koud weer, en als er een alu slang van huis naar uitlaat loopt om warme lucht daarvandaan te pakken. Zonder alu slang ben je beter af.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Thanks voor de antwoorden.

Bougies, bougiekabels, bobinekabel en luchtfilter zijn twee weken terug vervangen. Morgen haal ik een set contactpunten en een condensator. Ook pak ik de twee v-snaren mee. En als laatste ga ik een nieuwe accu kopen. Deze is echt zwak.

Daarna moet de motor weer goed lopen. Ik hou jullie op de hoogte!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.210 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.592 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.080 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.188 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230 A in 240 1984 verwarming binnen ineens lauw -warm ? adrianus240 4 3.885 8 December 2019, 18:11
Laatste bericht: Marc1970
  V70 2.4T start erg moeilijk warm simon 1 2.457 16 February 2019, 03:16
Laatste bericht: aRjen.T
  brandstof relais word warm hoogeboom 1 2.929 14 March 2018, 22:37
Laatste bericht: Marc1970
  Wel starten, niet lopen fotomark 1 2.689 4 May 2017, 16:57
Laatste bericht: fotomark
  Opgelost: Volvo 240 b230f start moeilijk henri84 5 6.576 22 March 2017, 12:21
Laatste bericht: Marc1970
  slaat af als hij op LPG warm wordt Koppelmans 7 9.388 29 September 2016, 06:48
Laatste bericht: chris64

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)