12 April 2009, 18:36
Ik heb al het een en ander gelezen op het forum, maar ik gooi het toch maar even in de groep ...
Onder mijn 740GLE met B230E (Kjet) zit een nieuwe brandstof(druk)pomp.
Nu dat de auto eindelijk loopt, blijkt deze behoorlijk te zoemen. (meer als gezond is).
De auto rijd naar mijn idee prima, ik heb er laatst het eerste rondje mee door het dorp gemaakt.
Hij sputtert niet, accelereert goed, slaat niet af of wat dan ook.
Ik lees over een verstopte drukregelaar of slechte aanvoer vanuit de tank ...
Wat zou nou de beste methode zijn om te gaan bepalen waar het mis gaat?
Ik kan natuurlijk de retourleiding van de Kjet even in een fles steken en kijken of er wat uit komt.
Maar ik heb geen flauw idee wat normaal, te veel, of te weinig zou zijn.
Ook lees ik over een filter in de tank ...klopt dit???
Dan zou ik de tank even open moeten maken.
Maar dat weet ik graag van te voren, voordat ik voor niks de hele tank leegpomp ... (hij zit bijna vol)
Het mooiste zou zijn om de gehele systeemdruk vande Kjet te meten, maar daar heb ik helaas geen spullen voor ....
Alle raad is welkom!
Onder mijn 740GLE met B230E (Kjet) zit een nieuwe brandstof(druk)pomp.
Nu dat de auto eindelijk loopt, blijkt deze behoorlijk te zoemen. (meer als gezond is).
De auto rijd naar mijn idee prima, ik heb er laatst het eerste rondje mee door het dorp gemaakt.
Hij sputtert niet, accelereert goed, slaat niet af of wat dan ook.
Ik lees over een verstopte drukregelaar of slechte aanvoer vanuit de tank ...
Wat zou nou de beste methode zijn om te gaan bepalen waar het mis gaat?
Ik kan natuurlijk de retourleiding van de Kjet even in een fles steken en kijken of er wat uit komt.
Maar ik heb geen flauw idee wat normaal, te veel, of te weinig zou zijn.
Ook lees ik over een filter in de tank ...klopt dit???
Dan zou ik de tank even open moeten maken.
Maar dat weet ik graag van te voren, voordat ik voor niks de hele tank leegpomp ... (hij zit bijna vol)
Het mooiste zou zijn om de gehele systeemdruk vande Kjet te meten, maar daar heb ik helaas geen spullen voor ....
Alle raad is welkom!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......