Berichten: 37
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2014
Ben aan een volvo 740 project bezig, maar kzit even vast met het brandstofsysteem, heeft iemand een schema of een idee hoe het bij een injectiemotor in 1 zit.
ik weet al dat er een pomp in de tank zit maar moet er ook nog een pomp onder de auto zitten?
de volvo is van 1986 het was een carb.
nu zit er een b230fk van 1995 in.
mvg
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Onder de stoel een pomp en filter.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Injectie is wel wat uitgebreider dan een carburateur. Volgens mij heeft de FK ook LH2.4 Jetronic van Bosch, op internet kan je allerlei schema's vinden. De ontsteking werkt samen met de injectie dus die hoort er ook nog bij, Bosch EZ-116K denk ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 37
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2014
Marc1970 schreef:Injectie is wel wat uitgebreider dan een carburateur. Volgens mij heeft de FK ook LH2.4 Jetronic van Bosch, op internet kan je allerlei schema's vinden. De ontsteking werkt samen met de injectie dus die hoort er ook nog bij, Bosch EZ-116K denk ik.
de computers heb ik al , heb ook de kabel boom, maar ik vind niet zo veel over de pompen, heeft een carberateur ook een pomp onder de stoel? en welke stoel? ik zoek ook nog een goed schema hoe ik de vacuum leidingen moet leggen?
Berichten: 37
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2014
ik heb net even gekeken onder de bestuurderstoel en kan geen pomp vinden ook geen kabel die vanuit de auto vertrek van de kabelboom., op de nieuwe kabelboom zal die dan wel zitten veronderstel ik.
Berichten: 78
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2009
Waar heb je gekeken? Onder de stoel in de auto? bij mij zit hij namelijk onder de stoel, aan de onderkant van de auto. Tegen de bodem aan dus
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een carburateurmotor heeft de pomp op het motorblok. Volvo was zo uitgekiend om geen bedrading onnodig aan te leggen en zeker geen benzinepompen.
De carrosserie is wel voorbereid op alle mogelijke motortypes. De schroefgaten waar het rekje vd pomp aanhangt zal je kunnen vinden onder de auto. En ws. het doorvoergat voor de bedrading ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Precies, onder de stoel aan de buitenkant dus. Let er wel op dat als je die draden gaat plaatsen dat je de juiste dikte gebruikt. Die pompen nemen dacht ik nog wel aardig wat stroom op.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 37
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2014
A_A schreef:Precies, onder de stoel aan de buitenkant dus. Let er wel op dat als je die draden gaat plaatsen dat je de juiste dikte gebruikt. Die pompen nemen dacht ik nog wel aardig wat stroom op.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
ik gebruik een orginele kabelboom denk dat die draden 4mm² zijn, weet er ook iemand welke draden er worden gebruikt bij de pomp achteraan ik heb een connector van een 740 maar de kabelboom is van een 940
de eerste foto is vd orginele stekkers
de 2de foto is vd stekkers die ik nu heb
de laatste 2 zijn vd sensor uit de versnellingsbak iemand een idee welke draden het zijn op de kabelboom?
Berichten: 37
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2014
niemand? bestaat er geen schema van alle connectoren? de meeste waren plug en play maar de benzinepomp achteraan niet.