4 April 2009, 19:55
Hallo allemaal,
Mijn project "alle gaten moeten vol met electronica" is in volle gang en vordert gestaag ;D.
De toerenteller en klok zitten er in, de audio met clarion speakers en originele kapjes zitten perfect en gisteren heb ik de voltmeter aangesloten.
Werkt prima!
In eerste instantie deed de verlichting van de voltmeter het niet maar na wisselen van het lampje was ook dat verholpen......
(in het vervolg gelijk de lamp testen en niet twijfelen aan de bedrading waarvan ik wist dat het 100 procent zeker goed was aangesloten.. :-\)
Maar goed nu de concrete vraag; welke waarde moet de voltmeter aangeven bij stationair lopen van de motor en verder niets aan/brandend.
Bij mij geeft hij dan ongeveer 14/15 volt aan.
Doe ik de lampen aan dan zakt hij iets, de ventilator op 3 nog verder, de radio aan weer verder tot ongeveer 12/13.
Is dit juist of zijn dit soort meters meer van het principe "als het maar wat aangeeft, wat maakt niet uit, de gaten zijn gevuld" ....
Nu nog de three gauges boven in en ik ben klaar hehehhhheh.
Mijn project "alle gaten moeten vol met electronica" is in volle gang en vordert gestaag ;D.
De toerenteller en klok zitten er in, de audio met clarion speakers en originele kapjes zitten perfect en gisteren heb ik de voltmeter aangesloten.
Werkt prima!
In eerste instantie deed de verlichting van de voltmeter het niet maar na wisselen van het lampje was ook dat verholpen......
(in het vervolg gelijk de lamp testen en niet twijfelen aan de bedrading waarvan ik wist dat het 100 procent zeker goed was aangesloten.. :-\)
Maar goed nu de concrete vraag; welke waarde moet de voltmeter aangeven bij stationair lopen van de motor en verder niets aan/brandend.
Bij mij geeft hij dan ongeveer 14/15 volt aan.
Doe ik de lampen aan dan zakt hij iets, de ventilator op 3 nog verder, de radio aan weer verder tot ongeveer 12/13.
Is dit juist of zijn dit soort meters meer van het principe "als het maar wat aangeeft, wat maakt niet uit, de gaten zijn gevuld" ....

Nu nog de three gauges boven in en ik ben klaar hehehhhheh.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998