1 January 2009, 19:36
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een 240 met een b23e motor op lpg uit 1985. Aangezien de motor niet lekker liep heb ik compressie laten meten en de kleppen laten stellen. De garage gaf aan dat de klepstel plaatjes die erin zijn gegaan 3.1 mm dik zijn. En dus eigenlijk de volgende keer de kop gereviseerd moet worden. Klopt dit? Het grootste probleem was volgens de garage dat de compressie rond de 10,5 bar moet zijn maar in cilinder 3 en 4 maar liefst tot 13 bar is. Er zit dus iets niet goed in de motor en hun advies is om de gehele motor te vervangen. Mijn vraag is ook of dat inderdaad ook klopt en/of er niets anders aan te doen om de compressie weer normaal te krijgen? Maar vanuit gaande dat de garage gelijk heeft. Welke motoren passen en mijn 240? Passen de diesels en de modernere 2 liter of 2.3 liter motoren eigenlijk ook? En werk het lpg systeem wel op de nieuwere benzine motoren?
Veel vragen maar kan iemand mij toch advies geven? misschien ook over de eventuele kosten. Ik moet namelijk gaan overwegen of het opweegt om deze auto geheel op te knappen of misschien toch een andere te kopen...
Maar ja. Hij rijd wel heerlijk...
Veel vragen maar kan iemand mij toch advies geven? misschien ook over de eventuele kosten. Ik moet namelijk gaan overwegen of het opweegt om deze auto geheel op te knappen of misschien toch een andere te kopen...
Maar ja. Hij rijd wel heerlijk...