19 July 2008, 13:33
Allen,
Ben een tijdje weggeweest van het forum, maar ben weer druk in de weer, niet in het minst om het feit dat ik weer een nieuwe aanwinst heb.
Na vele volvo's in de lease gehad te hebben, heb ik enkele jaren geleden besloten dat ik toch liever in oude auto's rijd.
Kostentechnisch niet echt een probleem, geen bijtelling meer, dan kun je weet wat geld in je hobby stoppen..
Ik ben 7 jaar geleden begonnen met een 130 uit 68 op LPG. Jarenlang mee gereden, grote probleem was echter dat ik in de tussentijd 2 kinderen kreeg, en dat ik na een vakantie naar Zuid-Frankrijk toch wel het idee had dat het wat krap bemeten was.
Daarom uiteindelijk ook maar een 245 uit '92 aan het assortiment toegevoegd. Toen had ik wel de beide auto's waar ik in mijn jeugd al met een warm gevoel naar keek.
Die 245 is een geweldig lekkere bak. Ik heb de volledige historie en hij heeft airco, wat toch ook wel erg prettig was na al die jaren arko.
Ik was niet erg druk bezig met de verzameling totdat ik kortgeleden de optie kreeg om een 245 turbo uit 1983 te kopen.
Van deze amerikaanse turbo met b21ft motor is de volledige carroserie aangepakt.
-gestript
- opgeknapt
- dinitrol behandeling
- overgespoten
Ziet er dus echt fantastisch uit.
Motorisch moet er nog wel wat gebeuren, en daarvan zal ik hier wat verslag gaan doen.
Aangepakt moet nog worden:
1. automaat
2. ontsteking
3. intercooler toevoegen
4. KAT verwijderen (alhoewel ik daar dan weer uitleg over moet geven aan de 'milieu politie'
)
5. airco aanpassen en vullen (of naar Belgie
)
6. enkele tellers ombouwen
7. kilometer teller laten reviseren, die blijft soms hangen op de ...99 stand.
8. gas (injectie) inbouwen ?
Komende week gaat ie eerst even naar de garage voor een volledige scan, daarna ga ik eens kijken in welke volgorde ik het ga aanpakken.
Ik zal zoveel mogelijk updates over de Turbo plaatsen en plaatjes volgen.
tot zover, Erik
Ben een tijdje weggeweest van het forum, maar ben weer druk in de weer, niet in het minst om het feit dat ik weer een nieuwe aanwinst heb.
Na vele volvo's in de lease gehad te hebben, heb ik enkele jaren geleden besloten dat ik toch liever in oude auto's rijd.
Kostentechnisch niet echt een probleem, geen bijtelling meer, dan kun je weet wat geld in je hobby stoppen..
Ik ben 7 jaar geleden begonnen met een 130 uit 68 op LPG. Jarenlang mee gereden, grote probleem was echter dat ik in de tussentijd 2 kinderen kreeg, en dat ik na een vakantie naar Zuid-Frankrijk toch wel het idee had dat het wat krap bemeten was.
Daarom uiteindelijk ook maar een 245 uit '92 aan het assortiment toegevoegd. Toen had ik wel de beide auto's waar ik in mijn jeugd al met een warm gevoel naar keek.
Die 245 is een geweldig lekkere bak. Ik heb de volledige historie en hij heeft airco, wat toch ook wel erg prettig was na al die jaren arko.
Ik was niet erg druk bezig met de verzameling totdat ik kortgeleden de optie kreeg om een 245 turbo uit 1983 te kopen.
Van deze amerikaanse turbo met b21ft motor is de volledige carroserie aangepakt.
-gestript
- opgeknapt
- dinitrol behandeling
- overgespoten
Ziet er dus echt fantastisch uit.
Motorisch moet er nog wel wat gebeuren, en daarvan zal ik hier wat verslag gaan doen.
Aangepakt moet nog worden:
1. automaat
2. ontsteking
3. intercooler toevoegen
4. KAT verwijderen (alhoewel ik daar dan weer uitleg over moet geven aan de 'milieu politie'

5. airco aanpassen en vullen (of naar Belgie

6. enkele tellers ombouwen
7. kilometer teller laten reviseren, die blijft soms hangen op de ...99 stand.
8. gas (injectie) inbouwen ?
Komende week gaat ie eerst even naar de garage voor een volledige scan, daarna ga ik eens kijken in welke volgorde ik het ga aanpakken.
Ik zal zoveel mogelijk updates over de Turbo plaatsen en plaatjes volgen.
tot zover, Erik
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
voorheen: 130 uit 1968