Topics: 6
Als ik mijn linker voordeur open wil doen, moet ik opeens veel meer kracht zetten om hem te openen. Hij lijkt het eerste stuk klem te zitten.
Is dit nog te stellen of is het mogelijk om scharnieren om te wisselen met andere deuren of moet ik naar de sloop andere scharnieren halen?
de link
http://homestead.com/volvo2/240hinge.html
om ze erin te zetten ken ik al. zijn er trouwens nog andere links voor?
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E
Topics: 38
rijdt je auto eens een meter of 10 vooruit of achteruit.
nog steeds zwaar;verder zoeken
probleem opgelost;waarschijnlijk stond je tegen een paaltje te drukken
flauwer kunnen we het niet maken,duurder wel
Topics: 22
Kijk eerst eens of de schroeven van het slot niet los zitten. :
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 9
Als het probleem plotseling is opgetreden lijkt het mij niet logisch dat het je scharnieren zijn. Een losgetrilde bout lijkt me dan eerder de boosdoener. Mochten het wel je scharnieren zijn zit er volgens mij niks anders op als deze te vervangen. Mocht je op de sloop een 240 vinden, haal de scharnieren dan uit de achterdeuren. Enerzijds denk ik dat die makkelijker te verwijderen zijn, en anderzijds zijn de achterscharnieren in betere staat als die van de voorportieren omdat ze achter minder vaak gebruikt worden. Als je de nieuwe scharnieren hebt begint de klus eigenlijk pas. Ik heb zelf aan beide kanten de scharnieren van de voorportieren vervangen, en dat was een beste klus! Het halve dashboard moet los, en als je er denkt te zijn moet je nog een stuk vastgekit papier lossnijden. Je hebt voor de bouten die aan het chassis vastzitten sleutel 13 nodig, liefst een dopsleutel met een verlengstuk. Voor de bouten in de deur heb je steek/ringsleutel 12 nodig. Ik had bij de Aldi een setje ring/ratel sleutels gekocht, die kwamen zeer van pas!
kijk eerst eens of je deur nog 'recht' hangt en of je deur wordt 'opgetild' als ie in het slot valt.
Als ie niet recht hangt, dan kun je de bouten verstellen scharnier-carrosserie. Als ie wel recht hangt, dan kun je de deurvanger iets verstellen door de inbusbouten iets los te draaien.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een van de scharnieren is gebroken oid, maar dat lijkt met minder aannemelijk. Wel is idd belangrijk om te weten of het probleem zich opeens voordeed, of zo langzamerhand.
Topics: 163
Als de deur wel makkelijk dicht valt als je hem gaandeweg optilt zou het goed de scharnier kunnen zijn.
Je kunt (tijdelijk) ook het slot iets laten zakken.