Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
iemand ervaring met een chip??
#1
Citaat:VOLVO
Performance modification Kit (GOLD Tolerance). We are now offering the new upgraded GOLD Tolerance Performance Chip. Do not over pay for other cheap imitation kits. We are the only one's on eBay selling this higher quality GOLD Tolerance kit. Our kit comes with pictured instructions and the fuel/timing advancement Modification.

All vehicles have an Electronic Control Unit (ECU)—a computer chip that electronically manages and monitors your car's performance. That means that your car could go faster and get more power if you replace the ECU. This could cost Hundreds. This part will modify your stock ECU with a timing advance chip. This simple, yet effective modification will allow you to boost the power output of your vehicle's engine, without sacrificing reliability or comfort. It consists of a small electronic device that will be inserted between one of your car's sensors and the ECU. This is also known as a 'piggy back' device as it is external to the main processing unit (the ECU). You will feel the gain instantly, no fooling around or expensive tuning necessary.
You will not be Disapointed!!!!

Here is how it works:

You have probably heard of performance EPROM chips. Their chips consist of a stock computer program that has been altered to inject more fuel into the engine under acceleration. Timing curves are commonly also adjusted consequently. These chips can be found to be quite effective, but also pricey as you not only need the chip, but also a socketing kit. You then need to do some soldering on your computer board, which can damage it and cause it to malfunction. On the other hand, this 'piggy back' electronic resistor device will alter the fuel and timing curves in a very similar way as the EPROM chip would, but without even opening the ECU. How can it do that? By fooling your computer and letting it think that you are sucking air at a different temperature. Your computer will respond with increased power!

By tricking the computer, we are able to make the reading of the computer shift to the right, which will make it think it is under heavier load and increase the power. You have the proof right there! You can either buy an EPROM chip, as explained further up or even get a bigger system that will control your engine, or you can simply keep that hard earned money and install this little device. You have nothing to lose!


If your vehicle is equipped with electronic fuel injection, it will. 99% of cars manufactured after in or after 1988 are equipped with a fuel injection. It will however not work on turbocharged vehicles

Comes with step-by-step instructions on how to install


Installation is very easy! (push fit)Detailed instructions are included with every product
No special skills are required to install.
(Takes 10 Minutes)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#2
PP,

Als ik dit zo lees, is het geen chip, maar een 'piggy back' zoals ze het zelf omschrijven.
En dat werkt alleen maar op een volledig management systeem (ECU).
Je ECU wordt gewoon belazerd door dat ding. De ECU kan nooit meer doen dan dat ie al kon.
Stel dat in een auto de ECU al dicht tegen zijn grenswaarden aan zit, zal zo'n ding nooit werken, want laat hooguit -door electronisch bedrog- je ECU over de normale waarden heen werken, tot aan de fysieke grens.
Echte chiptuning (dus eprom herprogrammering met of zonder CPU vervanging) verlegt ook de fysieke grenswaarden.

Volgens mij was er op een oud antiek gecensureerd forum (iets van een club of zo) ook al eens zo'n discussie. (divadi?)
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#3
In een grijs verleden hebben we het er al 'ns over gehad, geloof ik ja, maar ik weet niet wat een Piggy-back met een B200/230F computer doet en of het effect heeft. Ik kan me voorstellen dat je de computer wel dusdanig kan foppen dat 'ie de ontsteking wat vervroegt (bij computergestuurde ontsteking dan natuurlijk; LH Jetronic 2.4 of zoiets had dat geloof ik; die met BDP sensor vanaf '89?!) of wat meer brandstof inspuit, maar dat kun je pas beoordelen als je het geprobeerd hebt...
Zit er geen "geen resultaat - geld terug" garantie op zo'n ding?!

Bij een compleet hergeprogammeerde Eprom kun je de complete karakteristiek aanpassen en kun je alles naar je hand zetten, maar da's een heel ander en veel kostbaarder verhaal dan dit.

Cheerz!
Antwoord
#4
Even een oud topic aanhalen. Heeft er iemand ervaring met het tsjippen van een LPT? Ik doel dan op deze gegevens:

Rica tsjip

Zou een grote vermogenswinst zijn lijkt mij,... :-\
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#5
Die 215 pk is zwaar overdreven. 200 is misschien wel haalbaar, maar de 13C is erg klein, en de standaard uitlaat is dan ook niet meer geweldig.
760 | Groen | Snel
Antwoord
#6
Postma 245 GL schreef:Even een oud topic aanhalen. Heeft er iemand ervaring met het tsjippen van een LPT? Ik doel dan op deze gegevens:

Rica tsjip

Zou een grote vermogenswinst zijn lijkt mij,... :-\

Met een beetje geluk zal ik in de nabije toekomst ook chips van Hi-Tuning (zweden) kunnen leveren. Die hebben ook een mooie chip(s) voor onder andere de 940 lpt in hun assortiment.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  RE: Kent iemand dit geluid? (GEVONDEN) Grey240Polar 1 2.019 27 November 2021, 08:58
Laatste bericht: Grey240Polar
  Iemand met motorswap ervaring?/B230FT aarzelt met gas geven/misschien opgelost TeunTimmermans 18 8.104 20 September 2020, 08:39
Laatste bericht: Grey240Polar
  Weet iemand de omschrijving/maat van dit schroefding? Stevves 11 8.192 21 September 2015, 22:53
Laatste bericht: Marc1970
  iemand ervaring met ombouwen van een t6 naar rwd? MvH Auto's 6 6.091 29 November 2013, 19:55
Laatste bericht: DennisvdB
  iemand dit al eens meegemaakt? bakmans 16 11.645 26 August 2012, 13:39
Laatste bericht: bakmans
  Heeft iemand een tip om de injectiegaten dicht te maken van mijn nieuwe cilinderkop? geertkroon 2 2.790 13 June 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  Wie heeft er ervaring met chip tuning aben 6 3.960 6 February 2012, 22:22
Laatste bericht: Doeke Dobma
  E85.. iemand ervaring mee..? Jambon 11 7.576 16 November 2011, 13:40
Laatste bericht: Boso
  iemand ervaring met B230A plaatsen in een 142 patrick2wd 8 4.218 17 October 2011, 17:58
Laatste bericht: patrick2wd
  t5 in 244 wie heeft ervaring??? mehdi 240 10 14.356 22 January 2011, 20:24
Laatste bericht: mehdi 240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)