29 May 2007, 19:21
Hier wat foto's en info over mijn laatste aanwinst, een Volvo amazon uit 1970!
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorewc9.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/2865/mainphpg2viewcorewc9.jpg)
Een 1970 model, dus rolgordels rondom, schijfremmen voor, rembekrachtiging, dubbel gescheiden remmen, veiligheidsstuurkolom...
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoretf3.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/3540/mainphpg2viewcoretf3.jpg)
roest!
De nieuwe voorruit is er verkeerd ingezet, gelukkig heeft ie droog in een schuur gestaan voor de laatste 5 jaar, dus is ie niet la te vochtig geworden vanbinnen.
Gelukkig heeft ie al erg lang Locari voorspatborden, dus de voorkant van de auto heeft nog nooit laswerk gehad (en ook niet nodig geloof ik). Alleen bij de A-stijlen wat roest binnenin, paar gaatjes in de vloeren, de dorpels zijn erg ver weg bij de achterwielen, de kofferklep en wat plekken in de koferbak en de balkjes onder de stoelen... en dan misschien nog meer dat ik niet gezien heb....
Gelukkig heb ik al 2 lascursussen (MIG/MAG en TIG) en een cursus plaatbewerken (allemaal gedaan bij het ROC in Eindhoven!).
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorewf9.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/2143/mainphpg2viewcorewf9.jpg)
Leren interieur, nooit eerder gezien in een Amazon. De ztting van de bestuurder is heb ik ook nog in leer.
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoreqf2.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/2731/mainphpg2viewcoreqf2.jpg)
De B20A loopt nog er goed! (op het moment loopt ie te rijk en is de ontsteking verkeer afgesteld)
Even olie verversen, wat seals en pakkingen nieuw, goed afstellen (kleppen, carb, ontsteking) en dan rijden! Gelukkig is de cylinderkop al geschikt voor ongelode benzine.
Een van de vorige eigenaars had bredere velgen en een sportuitlaat gemonteerd, dat stond in de papieren. Misschien dat die ook nog en snellere nokkenas oid heeft gemonteerd, want de motor loopt erg snel de hoge toeren in en is behoorlijk fel, goede gasreactie!
Meer foto's hier:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=2214
Plan is om de roest eruit te halen, alles netjes op orde te brengen en wat verbeteringne hier en daar aan te brengen maar alles wel mooi klassiek houden!
Thanks for looking!
jw
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorewc9.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/2865/mainphpg2viewcorewc9.jpg)
Een 1970 model, dus rolgordels rondom, schijfremmen voor, rembekrachtiging, dubbel gescheiden remmen, veiligheidsstuurkolom...
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoretf3.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/3540/mainphpg2viewcoretf3.jpg)
roest!
De nieuwe voorruit is er verkeerd ingezet, gelukkig heeft ie droog in een schuur gestaan voor de laatste 5 jaar, dus is ie niet la te vochtig geworden vanbinnen.
Gelukkig heeft ie al erg lang Locari voorspatborden, dus de voorkant van de auto heeft nog nooit laswerk gehad (en ook niet nodig geloof ik). Alleen bij de A-stijlen wat roest binnenin, paar gaatjes in de vloeren, de dorpels zijn erg ver weg bij de achterwielen, de kofferklep en wat plekken in de koferbak en de balkjes onder de stoelen... en dan misschien nog meer dat ik niet gezien heb....
Gelukkig heb ik al 2 lascursussen (MIG/MAG en TIG) en een cursus plaatbewerken (allemaal gedaan bij het ROC in Eindhoven!).
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorewf9.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/2143/mainphpg2viewcorewf9.jpg)
Leren interieur, nooit eerder gezien in een Amazon. De ztting van de bestuurder is heb ik ook nog in leer.
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoreqf2.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/2731/mainphpg2viewcoreqf2.jpg)
De B20A loopt nog er goed! (op het moment loopt ie te rijk en is de ontsteking verkeer afgesteld)
Even olie verversen, wat seals en pakkingen nieuw, goed afstellen (kleppen, carb, ontsteking) en dan rijden! Gelukkig is de cylinderkop al geschikt voor ongelode benzine.
Een van de vorige eigenaars had bredere velgen en een sportuitlaat gemonteerd, dat stond in de papieren. Misschien dat die ook nog en snellere nokkenas oid heeft gemonteerd, want de motor loopt erg snel de hoge toeren in en is behoorlijk fel, goede gasreactie!
Meer foto's hier:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=2214
Plan is om de roest eruit te halen, alles netjes op orde te brengen en wat verbeteringne hier en daar aan te brengen maar alles wel mooi klassiek houden!
Thanks for looking!
jw
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni