Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Amazon!
Hier wat foto's en info over mijn laatste aanwinst, een Volvo amazon uit 1970!

[Afbeelding: mainphpg2viewcorewc9.jpg]
Een 1970 model, dus rolgordels rondom, schijfremmen voor, rembekrachtiging, dubbel gescheiden remmen, veiligheidsstuurkolom...

[Afbeelding: mainphpg2viewcoretf3.jpg]
roest!
De nieuwe voorruit is er verkeerd ingezet, gelukkig heeft ie droog in een schuur gestaan voor de laatste 5 jaar, dus is ie niet la te vochtig geworden vanbinnen.

Gelukkig heeft ie al erg lang Locari voorspatborden, dus de voorkant van de auto heeft nog nooit laswerk gehad (en ook niet nodig geloof ik). Alleen bij de A-stijlen wat roest binnenin, paar gaatjes in de vloeren, de dorpels zijn erg ver weg bij de achterwielen, de kofferklep en wat plekken in de koferbak en de balkjes onder de stoelen... en dan misschien nog meer dat ik niet gezien heb....
Gelukkig heb ik al 2 lascursussen (MIG/MAG en TIG) en een cursus plaatbewerken (allemaal gedaan bij het ROC in Eindhoven!).

[Afbeelding: mainphpg2viewcorewf9.jpg]
Leren interieur, nooit eerder gezien in een Amazon. De ztting van de bestuurder is heb ik ook nog in leer.

[Afbeelding: mainphpg2viewcoreqf2.jpg]
De B20A loopt nog er goed! (op het moment loopt ie te rijk en is de ontsteking verkeer afgesteld)
Even olie verversen, wat seals en pakkingen nieuw, goed afstellen (kleppen, carb, ontsteking) en dan rijden! Gelukkig is de cylinderkop al geschikt voor ongelode benzine.
Een van de vorige eigenaars had bredere velgen en een sportuitlaat gemonteerd, dat stond in de papieren. Misschien dat die ook nog en snellere nokkenas oid heeft gemonteerd, want de motor loopt erg snel de hoge toeren in en is behoorlijk fel, goede gasreactie!

Meer foto's hier:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=2214

Plan is om de roest eruit te halen, alles netjes op orde te brengen en wat verbeteringne hier en daar aan te brengen maar alles wel mooi klassiek houden!

Thanks for looking!
jw
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! Ga je er direct mee aan de slag?
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
muthill schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! Ga je er direct mee aan de slag?
ik heb nog school/tentamens tot miden juli.... :-[
daarna ga ik er aan werken. Maar eerst de 240 denk ik.... (das nog maar een dag of 3-4 werk denk ik)
Antwoord
Mooi projectje JW.

Je zult je cursussen goed in de praktijk kunnen brengen!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Leuke bak! Ik had er eentje uit '69 en die bleek enorm gaar toen ik de slijptol in de roest zette. Hoop dat deze echt hard(er) is. Maar het rijdt uiterst relaxed!

Toevallig eentje met OD?
Antwoord
Peter Timmer schreef:Mooi projectje JW.

Je zult je cursussen goed in de praktijk kunnen brengen!
Zeker, ik hoop dat ik de kennis van die cursussen eens goed kan gebruiken Smile
Weer een project er bij, ik heb nu ook nog een B230FK en M90, beide in onderdelen, die worden klaargestoomd voor de 240...

Ticcie schreef:Leuke bak! Ik had er eentje uit '69 en die bleek enorm gaar toen ik de slijptol in de roest zette. Hoop dat deze echt hard(er) is. Maar het rijdt uiterst relaxed!

Toevallig eentje met OD?
Deze is (hopelijk) niet te slecht, tot nu toe ziet het er goed uit. eigenlijk alles gecontroleerd behalve de voorschermen omdat daar die extra spatborden inzitten. maar voorzover ik het nu zie is dat OK.
Helaas geen OD, maar ik heb al een niet te dure OD bak gevonden mocht ik dat willen.
Het rijd inderdaad erg goed, ik ben benieuwd hoe dat over de weg gaat met goede banden, goede wielophanginsonderdelen enzo... tot nu toe alleen maar in het gras mee gereden.
Antwoord
Gefeliciteerd met je aankoop.
Rijdt altijd leuk zo'n 'ouwe' bak.
Ik heb zelf een '62-er 122S; rijdt als de brandweer.
Ook met "leren" interieur (wat volgend mij geen echt leer is, meer skai/vinyl/plastic)

Als je interesse hebt, ik heb nog wel een paar brede originele Wolfrace velgen voor de Ama liggen, staat vreselijk stoer.
Zal wel eens een fotootje plaatsen.

[Afbeelding: img0030ro9.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Good luck! Maak er wat moois van zou ik zo zeggen. Maar je hebt straks als student (was ik ooit,.....) tijd zat om er mee aan de slag te gaan!!!

Ben benieuwd!
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Citaat:De B20A loopt nog er goed! (op het moment loopt ie te rijk en is de ontsteking verkeer afgesteld)
als dit zo is zal waarschijnlijk de sproeier naald van de carb. versleten zijn. enige remedie is vervangen.
Gelukkig zijn er nog meer mensen met smaak, een Amazon is voor mij echt wel de sublieme Volvo, de 245SE is natuurlijk veel moderner en daardoor veel comfortabeler, maar een 122/130 of 220 is echt heel gaaf.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar de modellen met een B18 blok, maar een B20 is zeker ook heel betrouwbaar.
Jw240 heel veel plezier ermee, houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen.
Overigens lijkt mij volledig leer in het interieur niet standaard, vanaf model 1965 met de verbetrerde voorstoelen was alles skai met "ribbel profiel", dus Leer ????
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Rob schreef:Gefeliciteerd met je aankoop.
Rijdt altijd leuk zo'n 'ouwe' bak.
Ik heb zelf een '62-er 122S; rijdt als de brandweer.
Ook met "leren" interieur (wat volgend mij geen echt leer is, meer skai/vinyl/plastic)

Als je interesse hebt, ik heb nog wel een paar brede originele Wolfrace velgen voor de Ama liggen, staat vreselijk stoer.
Zal wel eens een fotootje plaatsen.

[ IMG]http://img261.imageshack.us/img261/5403/img0030ro9.jpg[/img]

Ik zal nog eens een foto maken van de stoelen, het is echt leer, duidelijk te zien aan de slijtagesporen. Alleen de zitting van de bestuurderstoel is nu de originele, de leren heb ik er bij. Lijkt me dat vroeger een keer het skai vervangen is.
Die Wolfrace velgen klinken interessant! Ik wil wel eens een foto zien.

Postma 245 GL schreef:Good luck! Maak er wat moois van zou ik zo zeggen. Maar je hebt straks als student (was ik ooit,.....) tijd zat om er mee aan de slag te gaan!!!

Ben benieuwd!
Zeker! Helaas weinig tijd als student, ik bewaar het grote werk voor de zomervakantie.

BirnieF245 schreef:
Citaat:De B20A loopt nog er goed! (op het moment loopt ie te rijk en is de ontsteking verkeer afgesteld)
als dit zo is zal waarschijnlijk de sproeier naald van de carb. versleten zijn. enige remedie is vervangen.
Gelukkig zijn er nog meer mensen met smaak, een Amazon is voor mij echt wel de sublieme Volvo, de 245SE is natuurlijk veel moderner en daardoor veel comfortabeler, maar een 122/130 of 220 is echt heel gaaf.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar de modellen met een B18 blok, maar een B20 is zeker ook heel betrouwbaar.
Jw240 heel veel plezier ermee, houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen.
Overigens lijkt mij volledig leer in het interieur niet standaard, vanalf model 1965 met de verbetrerde voorstoelen was alles skai met "ribbel profiel", dus Leer ????
Ok bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.
De Amazon is inderdaad prachtig, ik heb er altijd al een willen kopen, lijkt me fantastisch om er zelf een op te knappen (met hulp van wat ervaren mensen natuurlijk).
B18 of B20 maakt mij niet veel uit, is beide een aangemeten krachtbron.
Over de bekleding, het lijkt me wel leer, zal wel eens door een bedrijf vervangen zijn.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.864 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  amazon turbo edwin 184 144.550 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.498 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 187.308 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 106.857 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.026 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.439 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.139 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.437 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)