Topics: 55
Afgelopen weekend de auto even gewassen (al dat stof....). Ik had al wel eerder gezien dat er op de rechterdorpel, onder het rechtervoorportier wat oppervlakkige roest zat. Nu maar eens wat beter bekeken ..... en er met wat prikken zo doorheen geprikt. Drie gaatjes van 1 a 2 cm2

Daar moet maar snel iets aan gebeuren, lijkt me....
Vreemd dat de auto begin vorig jaar nog door Gosliga volledig is getectyleerd en dat het ding volgens hen keihard was >

Wat ik me nu afvraag is hoe die roest daar onstaat. Dichte afwateringsgaatjes ? Vochtophoping ? Links is er gelukkig niets te zien.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 22
Zet je de auto soms met de rechterkant in een berm waar regelmatig wat hoger gras staat?
Ik heb ooit een Mercedes 230 ziekenauto gekocht, links puntgaaf en rechts volledig doorgerot ???
Bleek dat hij jarenlang op dezelfde manier klem tegen een heg was geparkeerd. :'(
Ochtenddauw, roest komt gauw
Ik begin na de eerste enthousiaste verhalen over Gosliga, toch was barstjes in het vertrouwen te krijgen. :

Ik zou ze toch maar eens aanspreken, of is de garantie al over? Ondanks dat toch proberen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 82
Mooie spreuk! Zat het op de plek waar het rubber van de voordeur de dorpel raakt? Had ik ook, zit precies om een puntlas, een naar plekje, en bij de volgende puntlas een beginnetje. Ik denk dat de Volvo fabrieksbehandeling daar net niet bij kwam, en dat het ook niet lekker droogwaait onder het rijden.
Ik heb het leeggepeuterd en volgesmeerd met zinkverf. Daarna vlak schuren, plamuren en in de gaten houden
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
Gerben schreef:Vreemd dat de auto begin vorig jaar nog door Gosliga volledig is getectyleerd en dat het ding volgens hen keihard was >

Dan hebben ze waarschijnlijk de auto niet goed geinspecteerd. Iets wat keihard is kan nooit het jaar daarop al rot zijn,zelfs niet als het niet getectyleerd zou zijn.
Kun je aangeven waar het precies zit? Aan de zijkant of onderkant van de dorpel of bovenaan waar de deur tegen de dorpel sluit?
Bij mij zitten wat roestplekjes bovenaan de dorpel die waarschijnlijk ontstaan zijn door contact van de deur met de dorpel.
Topics: 42
Kan ook zijn dat de rotterij van binnen uit komt. Een lek raam, lek rubber,.... Je staat er soms versteld van waar dat water allemaal wel niet langs kan lopen.
Topics: 107
Ok, maar als het van binnen uit komt ,hadden ze dat bij het tectyleerbedrijf ook kunnen constateren. Ze hebben de apparatuur om delen inwendig te kunnen bekijken.