2 January 2007, 19:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 February 2021, 22:08 door BartJu.
Edit Reason: topic titel aangepast
)
Na jaren dromen (en kijken) naar klassiekers ging afgelopen zomer die droom dan toch in vervulling: er kwam een klassieker. En niet zo maar een, maar een heuse Volvo.
Vandaar dat ik al een tijdje mee lees op dit forum en het nu wel eens tijd vond om me ook echt aan te melden en mij(n Volvo) even voor te stellen:
het is geworden een 245 met B21A motor en automaat (BW35).
Bouwjaar 1976, en de teller maar net over de 70000 km.
Afkomstig uit Noord-Zweden had deze auto nog nooit zout gezien. Roest was dan ook moeilijk te vinden. Wel was op de Zweedse gravelwegen de bodem goed gezandstraald. Intussen heb ik 'm dus goed de in de dinitrol laten zette. bij Gosliga in Leeuwarden.
Net voor Kerst bleek de kachelmotor stuk te zijn. Hij jankte al een tijdje, maar nu zelfs dat niet meer. Deze week heb ik de kachelmotor dus zelf vervangen (mijn eerste grote Volvo-klus). Op die momenten is het nut van een forum als dit direct bewezen! Dank dus voor alle info hier!
En voor wie meer beeldmateriaal wil zien:
[link verwijderd, werkt niet meer]
Ik hoop nog vele jaren rijplezier te beleven aan deze wagen.
Ook wil ik proberen gaandeweg meer en meer zelf te doen. En dan is dit forum natuurlijk een prachtige info-bron!
Vandaar dat ik al een tijdje mee lees op dit forum en het nu wel eens tijd vond om me ook echt aan te melden en mij(n Volvo) even voor te stellen:
het is geworden een 245 met B21A motor en automaat (BW35).
Bouwjaar 1976, en de teller maar net over de 70000 km.
Afkomstig uit Noord-Zweden had deze auto nog nooit zout gezien. Roest was dan ook moeilijk te vinden. Wel was op de Zweedse gravelwegen de bodem goed gezandstraald. Intussen heb ik 'm dus goed de in de dinitrol laten zette. bij Gosliga in Leeuwarden.
Net voor Kerst bleek de kachelmotor stuk te zijn. Hij jankte al een tijdje, maar nu zelfs dat niet meer. Deze week heb ik de kachelmotor dus zelf vervangen (mijn eerste grote Volvo-klus). Op die momenten is het nut van een forum als dit direct bewezen! Dank dus voor alle info hier!
En voor wie meer beeldmateriaal wil zien:
[link verwijderd, werkt niet meer]
Ik hoop nog vele jaren rijplezier te beleven aan deze wagen.
Ook wil ik proberen gaandeweg meer en meer zelf te doen. En dan is dit forum natuurlijk een prachtige info-bron!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005