9 September 2014, 00:14
Hallo, na een aantal maanden gebruik te hebben gemaakt van jullie forum om me in te lezen in de 240 materie, zal ik me ook even voorstellen. Mijn naam is Tejo, 40 jaar en woon in Barneveld. Ik ben sinds 2013 zelfstandige in de IT en ben destijds door de young-timer regeling gaan zoeken naar een oudere volvo die weinig kost. Een snelle zoektocht bracht me bij een 240 sedan van 1991 met 6 ton(!) op de teller. Waar de meeste mensen me vreemd aankeken met die oude maar nette auto, was ik vrij snel besmet met het 240 virus. Het relaxte rijden op de rechterbaan, de motor die liep als een naaimachientje, de duimpjes op de snelweg, de betrouwbaarheid in de winter, ik was om. Echter, toen de zomer losbarstte, mijn airco-loze, wol-beklede interieur enorme zweetplekken op mijn pak achterliet, de kinderen achterin zo'n beetje smolten, en ik voor mijn werk meer kilometers moest gaan maken, ging ik om naar een V50 2.0D. Prima auto, alles doet het, maar dat is het dan, 13 in een dozijn.
Omdat de 240 toch bleef kriebelen, ben ik tussendoor wel blijven zoeken waarbij de super polars natuurlijk als eerste naar voren komen. Maar op de een of andere manier vond ik de 2.0 liter motor te krap. Op mijn zoektocht vond ik ineens deze automaat, en door de B230FX motor, de ijskoude airco en de goede staat, was ik om.
Voor een eerste beurt (en gillende remmen) is tie al bij Dries van Volvo Klassiekers geweest (hier om de hoek), de volgende punten staan voor de komende tijd op het programma (in willekeurige volgorde):
Ik zal proberen het wel en (liefst zo min mogelijk) wee hier te beschrijven.
Omdat de 240 toch bleef kriebelen, ben ik tussendoor wel blijven zoeken waarbij de super polars natuurlijk als eerste naar voren komen. Maar op de een of andere manier vond ik de 2.0 liter motor te krap. Op mijn zoektocht vond ik ineens deze automaat, en door de B230FX motor, de ijskoude airco en de goede staat, was ik om.
Voor een eerste beurt (en gillende remmen) is tie al bij Dries van Volvo Klassiekers geweest (hier om de hoek), de volgende punten staan voor de komende tijd op het programma (in willekeurige volgorde):
- hulpveren / nieuwe veren (er moet af en toe een caravan achter kunnen)
- originele radio (maar wel met mogelijkheid tot streamen iphone / GROM?)
- kapotte km-teller
- achterbumper (spuiten/vervangen)
- zwarte striping vervangen (of toch spuiten?)
- roest plekjes bijwerken
- etc. etc.
Ik zal proberen het wel en (liefst zo min mogelijk) wee hier te beschrijven.